۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

خط ریلی شلمچه به بصره با مشارکت بنیاد مستضعفان و راه آهن اجرا می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات اتصال خط راه آهن شلمچه به بندر بصره در جنوب عراق با مشارکت بنیاد مستضعفان و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به‌زودی شروع می شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۵۵۸
خط ریلی شلمچه به بصره با مشارکت بنیاد مستضعفان و راه آهن اجرا می‌شود
 
به گزارش خبرنگار مانا، محمد اسلامی در مراسم بهره برداری از طرح توسعه فرودگاه اهواز افزود: اکنون سرمایه‌گذار و پیمانکار این پروژه انتخاب شده و زمین تجهیز کارگاه نیز مشخص شده است.

وی با ابراز  ناخرسندی از تأاخیر بوجود آمده در شروع عملیات پروژه اتصال خط ریلی ایران به عراق از طریق بندر بصره اظهار داشت: با توجه به توافق‌های خوبی که با مسئولان عراقی  داشتیم، عملیات اجرایی راه آهن شلمچه به بصره به زودی شروع می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره اینکه عملیات ساخت خط ریلی شلمچه به بصره بطول ۳۲ کیلومتر تا دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد بیان کرد: با اتصال این خط ریلی، ایران به کشور‌های شرقی مدیترانه متصل می‌شود و زمینه توسعه همکاری‌های اقتصادی و امنیت پایدار کشور‌های منطقه فراهم خواهد شد.

وی گفت: این پروژه بین‌المللی با سرمایه‌گذاری ۶۰ درصدی بنیاد مستضعفان و ۴۰ درصدی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به سرانجام نهایی خواهد رسید.

خط ریلی خرمشهر به شلمچه به طول ۱۷ کیلومتر در سال ۱۳۹۲ به بهره برداری رسید و طبق توافق به عمل آمده قرار شد ادامه این خط ریلی از شلمچه به بصره توسط طرف عراقی انجام شود، ولی این توافق به دلیل شرایط خاص امنیتی عراق اجرایی نشد.

با اجرای کامل طرح اتصال خط ریلی بصره - خرمشهر و  تکمیل خط آهن خرمشهر به بندر امام، عراق قادر خواهد کالا‌های خود را از طریق این خط راه‌آهن به بندر امام ترانزیت کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار