۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸

اُفت ۰٫۱۸ درصدی شاخص کل بورس

اُفت ۰٫۱۸ درصدی شاخص کل بورس
در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس با افتی ۰٫۱۸ درصدی به روند صعودی این هفته خود پایان داد. با این وجود شاخص کل هم‌وزن امروز نیز سبزپوش بود.
کد خبر: ۸۸۴۲۲

 

به گزارش مانا، در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل برای نخستین بار در این هفته با اُفتی 0.18 درصدی به کار خود پایان داد. این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن امروز نیر رشدی 0.78 درصدی را به ثبت رساند.

در جریان معاملات امروز که با جابه‌جایی 14.5 میلیارد سهم همراه بود، ارزش معاملات حدود 16 هزار میلیارد تومان به ثبت رسید. سه نماد تاپیکو، اخابر و وپارس نیز با معاملات مثبت خود بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل داشتند اما با این حال معاملات منفی نمادهایی چون وبملت، کگل و شپنا موجب شد تا شاخص کل در نهایت با کاهش به کار خود پایان دهد.

در فرابورس که ارزش معاملات بیش از 15 هزار میلیارد تومان بود، سه نماد غصینو، ذوب و وسپهر بیشترین تاثیر را در رشد 0.5 درصدی شاخص این بازار داشتند.

امروز همچنین میزان سهم تخصیص داده شده به هر نفر در عرضه اولیه چخزر مشخص شد به نحوی که در این عرضه به هر کد بورسی حداکثر هفت سهم در قیمت 2500 تومانی تخصیص داده شد. این عرضه اولیه نتوانست رکورد مشارکت را بشکند.

در پایان معاملات امروز بورس نماد پالایشی یکم که روز گذشته با رشدی 19 درصدی بازگشایی شده بود، معاملاتی منفی را پشت سر گذاشت و در نهایت زیر خالص ارزش دارایی خود معاملات خود را پایان داد. این نماد همچنین در کنار شستا و وتجارت بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. همچنین در میان گروه‌های صنعت نیز گروه خودرویی مجدداً به عنوان پرمعامله‌ترین گروه صنعت نام خود را به ثبت رساند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار