۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱

بررسی هفته پایانی بورس تهران: حکشتی در میان برترین‌های گروه ایستاد

بازار سهام پرونده آبان ماه را در حالی بست که در آخرین هفته ماهی که گذشت پر بود از رکوردشکنی‌های امید بخش. تمام روز‌های کاری هفته گذشته شاخص‌کل و شاخص‌کل هم‌وزن مثبت بودند که این رویداد از میانه‌های تیرماه تاکنون سابقه نداشته است.
کد خبر: ۸۸۳۰۶
 
بررسی هفته پایانی بورس تهران: حکشتی در میان برترین‌های گروه ایستاد
 به گزارش خبرنگار بورس مانا، بعد از مدت‌ها که نماگر بازار روند نزولی پرقدرتی داشت، در شش روز کاری اخیر دماسنج بازار توانست ۱۱ درصد رشد را تجربه کند. این موارد را در کنار رشد ۴۸ هزار واحدی و ۳.۷ درصدی شاخص‌کل در روز چهارشنبه و همچنین افزایش قابل توجه ارزش معاملات که بگذاریم متوجه می‌شویم، پالس‌های مثبت متعددی از سمت بورس صادر شده است.  

از سوی دیگر بعد از مدت‌ها که نماگر بازار روند نزولی پرقدرتی داشت، در شش روز کاری اخیر دماسنج بازار توانست ۱۱ درصد رشد را تجربه کند. این موارد را در کنار رشد ۴۸ هزار واحدی و ۳.۷ درصدی شاخص‌کل در روز چهارشنبه و همچنین افزایش قابل توجه ارزش معاملات که بگذاریم متوجه می‌شویم، پالس‌های مثبت متعددی از سمت بورس صادر شده است.
آمار معاملات شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه ۲۸ آبان به عدد یک میلیون و ۳۴۵ هزار واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته بیش از ۱۰ درصد رشد داشت. این متغیر در معاملات هفته گذشته ۱۲۴ هزار واحد افزایش داشت. در پنج روز معاملاتی این هفته بورس نماد‌های ایران خودرو، تایمن سرمایه امین، بهساز کاشانه تهران، سرمایه گذاری سیمان تامین و تولید نیروی برق آبادان در گروه نماد‌های پربیننده قرار داشتند. در هفته‌ای که گذشت مخابرات، فرآورده‌های نفتی، فنی و مهندسی، محصولات کامپیوتری، الکترونیکی و نوری، فلزات اساسی، خودرو و قطعات با بالاترین درصد بازدهی همراه بودند.

پیش بینی هفته

 کارشناسان معتقدند بازار طی هفته جاری احتمالاً روند پُر عرضه‌ای خواهد داشت، اما مؤلفه‌های مثبت بازار وزن بیشتری داشته و نهایتاً بعد از یک جلسه یا دو جلسه معاملاتی مجدداً شاهد رشد قیمت سهام و تقویت تقاضا در بازار خواهیم بود.

شرایط در بازار‌های جهانی نیز خوب است و شاهد رشد قیمت کامودیتی‌ها هستیم. همچنین نرخ دلار در محدوده‌های ۲۵ الی ۲۶ هزار تومان در نوسان است. اُفت بازار طی سه ماهه اخیر، قیمت‌ها را در محدوده‌های جذابی قرار داده که در کنار افزایش حجم و ارزش معاملات در هفته گذشته؛ نشانه‌های مثبتی برای ورود بازار سهام به روند صعودی است. البته کارشناسان تاکید دارند قرار نیست بازار مجدداً رشد پرسرعت و بی‌مهابای ابتدای سال را مجدداً تجربه کند و احتمالا شاهد بازاری مثبت و متعادل خواهیم بود.

عملکرد صنعت حمل و نقل

بررسی صنعت حمل و نقل نشان می‌دهد که طی هفته‌ای که گذشت این گروه معاملات بهتری را نسبت به ماه‌های اخیر تجربه کرد و توانست با میانگین بازدهی مثبت در صنعت، کام سهامدارانش را شیرین کند. گفتنی است طی هفته گذشته ۹ نماد فعال در این گروه بین حدود ۲۰ درصد تا کمتر از یک درصد رشد قیمت سهام را تجربه کردند.  سهام شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا با نماد حسینا و بازدهی مثبت نزدیک به ۲۰ درصدی، بهترین عملکرد را در مدت مورد بررسی داشت. پس از آن حتاید با رشد قیمت ۱۸ درصدی و حکشتی با بازدهی مثبت بیش از ۱۵ درصدی، برترین‌های هفته گذشته در گروه حمل و نقل بودند. این در حالی بود که سهام ریل سیر کوثر با نماد حسیر، طی این مدت بیش از ۳۴ درصد اُفت قیمت سهام را به دنبال داشت و منفی‌ترین نماد گروه حمل و نقل طی هفته گذشته بود. پس از آن حتوکا با بازدهی منفی نزدیک به ۱۰ درصدی و سپس حفارس با اُفت قیمت حدود ۴ درصدی قرار دارند.

بررسی هفته پایانی بورس تهران: حکشتی در میان برترین‌های گروه ایستاد
ارسال نظرات
آخرین اخبار