۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶

تشکیل گروه اپراتور‌های ترمینالی در بندر هنگ‌کنگ

اتحادیه بندر هنگ‌کنگ (HKSA)، با تشکیل گروه متشکل از اپراتور‌های ترمینالی برای بهبود رقابت، با یک‌سری تعهدات برای حفظ سطح رقابت عادلانه در این بندر موافقت کرده است.
کد خبر: ۸۸۱۲۸
تشکیل گروه اپراتور‌های ترمینالی در بندر هنگ‌کنگ
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، این اعلامیه پس از تحقیق توسط کمیسیون رقابت هنگ‌کنگ اعلام شد، که گفته شده تعهدات بلافاصله اجرا می‌شوند و مناطق زیادی را در عملیات بندری تحت پوشش قرار می‌دهند.

این تعهدات شامل تعهد به جبران هزینه‌های خدمات به خطوط حمل و نقل، به ویژه برای کالا‌های ورودی است که بین بندر و مناطق داخلی حمل می‌شوند، همچنین این تعهدات برای خدمات حمل و نقل بین-ترمینالی اعمال خواهد شد.

HKSA همچنین حداقلِ سطح خدمات را برای بار ورودی حفظ خواهد کرد و محدودیت قیمت را برای مشتریان غیر خطی مانند صادر‌کنندگان و کامیون‌داران افزایش خواهد داد.

HKSA اعلام کرد که تمهیدات متقابلی با DP World، دیگر اپراتور مشغول در بندر، برای تنظیم بار مازاد بر ظرفیت ورودی اندیشیده شده است.

HKSA در ژانویه ۲۰۱۹ به عنوان سرمایه‌گذاری مشترک بین Modern Terminals Limited (MTL) و HPHT از طرف پایانه‌های بین‌المللی هنگ کنگ (HIT)، پایانه‌های COSCO-HIT (CHT) و پایانه‌های کانتینری آسیا (ACT) تاسیس شد.

تاسیس این اتحادیه در پاسخ مستقیم به آنچه در آن زمان شرکت HUTCHISON PORT "محیطی که به سرعت در حال تغییر است" توصیف کرد، بود که ناشی از تشکیل اتحاد‌های جدید شرکت‌های حمل، ادغام صنعت حمل و نقل عمومی و افزایش چشمگیر اندازه کشتی هاست.

طرفین پیشنهاد کردند که به طور مشترک ۲۳ جایگاه اسکله خود را از طریق هشت ترمینال در بندر هنگ کنگ اداره و مدیریت کنند تا از افول بندر هنگ‌کنگ به عنوان قطب تجاری جلوگیری کنند.

کمیسیون رقابت هنگ‌کنگ تحقیقاتی را در مورد اینکه آیا HKSA قوانین رقابتی را نقض کرده است انجام داد، زیرا این امر می‌تواند منجر به افزایش قیمت‌ها یا کاهش سطح خدمات برای مشتریان در بندر هنگ‌کنگ و قطع خدمات محموله‌های مازاد بر ظرفیت توسط DP World شود.

نگرانی‌هایی در مورد جریان اطلاعات بالقوه ضد-رقابتی بین اتحادیه و رقبای آن در بندر‌های SHEKOU و CHIWAN در چین وجود داشت که نتیجه مدیریت چند جانبه MTL بود.



منبع: Port technology

مترجم: سیما جامعی (کارشناس ارشد حمل و نقل دریایی)
ارسال نظرات
آخرین اخبار