۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱

نگرانی از احتمال آبگرفتگی شهر بندری خرمشهر با شروع بارش های پاییزی

امام جمعه خرمشهر از احتمال آبگرفتگی شهر بندری خرمشهر همزمان با شروع بارش های پاییزی به شدت ابراز نگرانی کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۰۵۵

نگرانی از احتمال آبگرفتگی شهر بندری خرمشهر با شروع بارش های پاییزی

حجت الاسلام محمدجواد عادل پور در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بارش‌های پاییزه در راه است و سایه نگرانی‌ها از تکرار آبگرفتگی‌های گسترده سال گذشته در خرمشهر بیشتر شده است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت فاضلاب‌های این شهر قبل از بارش باران گفت: سال گذشته با اولین باران تمام خیابان‌های خرمشهر مملو از آب شد به طوری که این شهر فلج شد.

امام جمعه خرمشهر از مسئولان شهرداری و اداره آب و فاضلاب خرمشهر خواست قبل از شروع بارندگی‌ها برای مشکل فاضلاب این شهر و آبگرفتگی چاره‌ای بیندیشند.

حجت الاسلام عادل پور با گلایه ازمشکلات شبکه فاضلاب خرمشهرگفت: در این شهر سیستم دفع آب‌های سطحی و شبکه فاضلاب قوی و قابل اعتمادی وجود ندارد به همین دلیل خطر آبگرفتگی خرمشهر جدی است و نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

منصورعلوانی شهردار خرمشهر نیز در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه نقاط حساس این شهر که خطر آبگرفتگی در آن وجود دارد شناسایی شده است گفت: در جلسات مشترک با اداره آبفای خرمشهر اقداماتی برای رفع مشکلات انجام شده است.

بارندگی های شدید 25 آذر ماه سال گذشته در خرمشهر و آبادان این شهرها را آب فرو برد و عملاً همه فعالیت‌های اقتصادی و آموزشی این شهر تا هفته‌ها به تعطیلی کشیده شد.

ارتفاع شهر خرمشهر از سطح آب دریا دو تا سه متر است. بارندگی‌های شدید به عنوان تهدیدی جدی همواره شهر خرمشهر را آزار داده است.

خرمشهر در ساحل اروندرود و کارون واقع شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار