۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸

کشتی ۲۶هزار تنی حامل برنج در بندرامام پهلو گرفت

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: یک فروند کشتی حامل ۲۶هزار تن برنج محصول کشور هندوستان روز شنبه در اسکله اصلی بندر امام خمینی(ره) پهلو گرفت.
کد خبر: ۸۷۸۵۴

کشتی ۲۶هزار تنی حامل برنج در بندرامام پهلو گرفت

به گزارش مانا، امید جهان نژادیان روز شنبه گفت: این محموله به سفارش شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به منظور تنظیم بازار بوده و در چند روز آینده کار ترخیص و انتقال آن به نقاط مختلف کشور انجام می‌شود.
وی افزود: واردات کالاهای اساسی شامل شکرخام ، روغن نباتی ، برنج و گندم به کشور از طریق بندر امام خمینی (ره) با وجود فشار ناشی از تحریم ظالمانه و غیرقانونی امریکا ، طبق برنامه ادامه دارد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در ادامه افزود: واردات کالاهای اساسی به بندر امام خمینی(ره) توسط بخش خصوصی با تعرفه های گمرکی که از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران تعیین شده نیز انجام می‌شود.
به گفته جهان نژادیان واردات دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی از بندرامام خمینی (ره) در نیمه دوم امسال هدفگذاری شده است.
وی بیان کرد: از این میزان یک میلیون تن گندم، ۳۰۰ هزار تن برنج، ۵۰۰ هزار تن شکر و ۳۰۰ هزار تن روغن خام است که به تدریج وارد کشور خواهد شد.
بیش از۹۰ درصد حجم کالاهای اساسی فله‌ای مورد نیاز کشور از طریق بندرامام خمینی (ره) وارد کشور می‌شود.
پارسال ۱۴.۵ میلیون تن کالای اساسی شامل گندم، جو، شکر، برنج، روغن، کنجاله سویا و دانه‌های روغنی از طریق بندرامام (ره) وارد کشور شد.

سالانه حدود ۵۰ میلیون تن کالای نفتی وغیرنفتی از بندرامام خمینی (ره) تخلیه و بارگیری می‌شود. این بندر جنوبی خوزستان که در خور راهبردی موسی  واقع شده دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار