۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰

افزایش ۲۱ درصدی درآمد عمومی گمرک خرمشهر

مدیرکل گمرک خرمشهر گفت: در نیمه نخست امسال درآمد عمومی گمرک خرمشهر به یک هزار و ۲۰۱ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش یافته است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۸۱۹
افزایش ۲۱ درصدی درآمد عمومی گمرک خرمشهر
 
علی سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در این مدت یک میلیون و ۷۲ هزار تن کالای غیرنفتی از گمرک خرمشهر به خارج از کشور صادر شد که این میزان  صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۱۴ درصد و از نظر ارزش ۹۸ درصد افزایش داشته است.

وی ارزش کالا‌های صادراتی از گمرک خرمشهر را ۱۹۹ میلیون و ۳۷۷ هزار دلار عنوان کرد و افزود: سبزیجات، میوه و صیفی، دانه و میوه‌های روغنی، محصولات لبنی، دانه و بذر میوه‌های صنعتی و داروئی، مصالح ساختمانی از قبیل: سنگ، گچ، آهک و سیمان، چدن، آهن و فولاد، محصولات شیمیائی غیرآلی و آلی، پنبه نسوز، مواد پلاستیکی و کاه حبوبات از عمده محصولات صادراتی به خارج کشوربوده است.

وی افزود: این کالا‌ها به کشور‌های عراق، کویت، امارات متحده عربی، ترکیه، هند، ازبکستان و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

سلیمانی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۳ هزار و ۵۴۰ تن کالا به ارزش ۱۳۵ میلیون و ۴۱۷ هزار دلار از گمرک خرمشهر وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از نظر ارزش دلاری ۹ درصد کاهش و از نظر وزن ۲۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی عمده کالا‌های وارداتی به گمرک خرمشهر را ماشین آلات و دستگاه‌های برقی، کائوچو و مواد اولیه نساجی اعلام کرد.

مدیر کل گمرک خرمشهر اضافه کرد: همچنین چهار هزار و ۵۰۴ تن کالا به ارزش ۲۱ میلیون و ۳۱۵ هزار دلار به صورت ترانزیت خارجی وارد گمرک خرمشهر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۶۹ درصد و از نظر ارزش دلاری نیز ۸۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

خرمشهر، بندرامام، اهواز و آبادان از مهمترین واحد‌های گمرکی خوزستان هستند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار