۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲

رشد ۲۰۷ درصدی عملیات راهنمای کشتی در بندر خرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از افزایش ۲۰۷ درصدی عملیات راهنمایی کشتی در بندر خرمشهر خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۶۳۵
رشد ۲۰۷ درصدی عملیات راهنمای کشتی در بندر خرمشهر
 
به گزارش خبرنگار مانا، نورالله اسعدی در این ارتباط توضیح داد: در پنج ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۵۷۰ عملیات راهنمایی کشتی در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۰۷ درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته وی با توجه به روند رو به رشد صادرات، افزایش حجم تردد شناور‌ها و همچنین شیوع ویروس کرونا راهنمایان بندر خرمشهر با تلاش‌های بی شائبه و اقدامات مؤثر در حوزه حمل و نقل دریایی نقش اساسی در جابه‌جایی کالا‌های اساسی و تسریع در عملیات‌های دریایی ایفا کردند.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهار داشت: راهنمایان کشتی  به عنوان دریانوردان متخصصی هستند که به دلیل برخورداری از مهارت و دانش لازم، وظیفه سنگین و پرخطر پهلودهی و جداسازی کشتی‌ها را بر عهده دارند.

اسعدی در ادامه افزود: در راستای قدردانی و پاسداشت  زحمات راهنمایان کشتی در بندر خرمشهر خصوصاً در زمان شیوع ویروس کرونا آیین تجلیل از راهنمایان  در این مجتمع بندری برگزار و از ۱۲ راهنمای کشتی با اهداء  هدایا و لوح سپاس تجلیل شد.

بندرخرمشهر با برخورداری از۲۰ پست اسکله،۲۳۰ هکتار وسعت و با استفاده از پتانسیل منطقه تجاری صنعتی آزاد اروند و بهره مندی از مزایا و معافیت‌های منحصر به‌فرد در منطقه، آمادگی لازم برای ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و خطوط مختلف کشتیرانی را داراست.

همه تأسیسات بندری خرمشهر در جریان جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران نابود شد.

بازسای این بندر پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد و پایان جنگ شروع شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار