۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲

تخلیه و بارگیری ۴۶۰ هزار تُن کالا در بنادر مازندران از ابتدای سال جاری تاکنون

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۶۰ هزار تُن کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار تخلیه و بارگیری شد.
کد خبر: ۸۷۴۶۱

تخلیه و بارگیری ۴۶۰ هزار تُن کالا در بنادر مازندران از ابتدای سال جاری تاکنون

به گزارش مانا، محمد راستاد در حاشیه بازدید از طرح‌های بندر نوشهر یکی از اهداف مهم و راهبردی در بنادر شمالی کشور را بهره‌مندی بیشتر از صادرات و واردات به کشور‌های همسایه و نیز افزایش میزان ترانزیت اعلام کرد و گفت : از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۵۰ هزار تُن کالا در بندر نوشهر و ۱۱۰ هزار تُن در بندر فریدونکنار ، عملکرد تخلیه و بارگیری انجام شد .

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه یکی از طرح‌های کمک کننده برای توسعه ظرفیت بندر نوشهر، تسهیل دسترسی این بندر به پسکرانه است افزود: باید شرایط مناسب برای تسهیل در انتقال ۵.۴ میلیون تُن محموله‌های وارداتی و صادراتی به پسکرانه و استفاده از دیگر شعبه‌های حمل و نقل هم فراهم شود .

راستاد با اشاره به اینکه خروجی‌های بندر با وجود حصار شهری موجب تزاحم در ترافیک می‌شود ، گفت : بر این اساس طرح جاده دسترسی مستقل بندر نوشهر با بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر پنج درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ ؛ امام جمعه نوشهر با حضور در نشست اعضای هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و با اشاره به ضرورت برگزاری مراسم عزاداری در شأن این ایام با رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی کرونا، از اهتمام ویژه مدیرعامل و دیگر اعضای هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی برای پیشرفت همه جانبه بندر با سابقه نوشهر قدردانی و ابراز امیدواری کرد که مصوبات این جلسات به مرحله اجرا درآید تا مردم منطقه از نتایج آن بهره‌مند شوند .

وی اشتغال را مهمترین دغدغه کنونی مردم نوشهر برشمرد و افزود : برای شهری که بندر و فرودگاه دارد باید تدبیر و عمل ویژه‌ای اندیشیده شود تا معضل بیکاری در این شهر به حداقل ممکن برسد .

گفتنی است ، مدیرعامل و اعضای هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی صبح امروز پس از بازدید از پروژه ها و طرح های توسعه ای منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر ، طی نشستی به بررسی آخرین وضعیت طرح ها و پروژه های زیربنایی و چالش های فراروی توسعه این بندر پرداختند و مصوباتی در جهت رفع مشکلات اتخاذ شد .

ارسال نظرات
آخرین اخبار