۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰

شرجی و گرمای نفسگیر ساکنان مناطق ساحلی خوزستان را کلافه کرد

شرجی و گرمای سوزان و نفسگیر توأم با مخاطرات ویروس مرگبار کرونا، ساکنان مناطق ساحلی و بندری خوزستان را به شدت کلافه و مستاصل کرده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۲۷۰
شرجی و گرمای نفسگیر ساکنان مناطق ساحلی خوزستان را کلافه کرد
 
به گزارش خبرنگار مانا، ساکنان شهر‌های آبادان، خرمشهر، هندیجان، اروندکنار، چوئبده و ماهشهر در وانفسای گرمای طاقت فرسا و رطوبت بالای ۹۰ درصد روز‌های سخت و نفسگیری را سپری می‌کنند.

بیشتر خیابان‌های شهر‌های ساحلی خوزستان خلوت بوده و اصناف نیز رغبتی به فعالیت تجاری ندارند.

ادارات و بانک‌های همۀ شهر‌های ساحلی خوزستان از دوشنبه تا آخر هفته به علت گرمای هوا و وزیدن باد‌های گرم و باهدف کاهش مصرف برق تعطیل اعلام شده است.

با افزایش مصرف برق خانگی در مناطق ساحلی خوزستان، گزارش‌های زیادی از قطعی برق و فشار کم آب دریافت شده است.

بنا به اعلام شرکت توزیع نیروی برق خوزستان، قطعی برق به علت گداختگی بخش‌هایی از شبکه توزیع برق و سوختن ترانس‌ها در برخی شهر‌های ساحلی خوزستان بوده است.

مدیریت بحران استان خوزستان نیز از ساکنان شهر‌های خوزستان تقاضا کرد در مصرف برق در ساعات پیک مصرف صرفه‌جویی کنند تا از این شرایط بسیار سخت و طاقت‌فرسا عبور کنیم.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا از تداوم گرما و استقرار دوبارۀ الگوی تابستانه و شکل‌گیری مرکز پرفشار جنب حاره‌ای در شهر‌های ساحلی خوزستان خبرداد.

محمد سبزه زاری افزود: این وضعیت تا پایان هفتۀ جاری با شدت و ضعف تداوم خواهد داشت و وقوع گرمای بالای ۵۱ درجه سانتیگراد بالای صفر دور از انتظار نیست.

وی افزود: با وجود تداوم گرمای شدید و کم سابقه، آب‌های شمال غرب خلیج فارس برای سفر‌های دریایی مناسب است و شناور‌های صیادی و باری می‌توانند با وجود شرجی هوا و گرمای خرماپزان به سفر‌های دریایی ادامه دهند.

در همین حال بسیاری از صیادان خوزستانی ترجیح می‌دهند در هوای گرم و سوزان و مخاطرات ناشی از ویروس کرونا در کنار خانواده‌ها باشند.

حدود هشت ماه از سال در مناطق ساحلی خوزستان گرما با شدت و ضعف تداوم دارد و استفادۀ فراگیر از وسایل سرمایشی عمومیت دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار