عادل دریس در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: آسانسور جرثقیل گنتری کرین شماره 2 که به علت نقص کابل برق ورودی الکتروموتور از مدار خارج شده بود، پس از عیب یابی با تکیه بر توان و تخصص کارشناسان بومی بار دیگر به چرخه تخلیه و بارگیری کالاهای سنگین پیوست.
نورالله اسعدی تحریمهای ظالمانه و همکاری نکردن شرکت اروپایی تأمین کنندۀ قطعات را علت تأخیر در راهاندازی این سازه عنوان کرد.
وی گفت: با توجه به رشد بیسابقه صادرات در بندر خرمشهر آماده به کار بودن تجهیزات تخلیه و بارگیری از اهمیت ویژهای برخوردار است.
اسعدی افزود: با وجود پیامدها و مخاطرات ناشی از ویروس کرونا ، بندر خرمشهر همچنان در صادرات کالاهای غیرنفتی در کشور پیشتاز است.
بندر خرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهرهمندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندر امام به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزۀ خلیج فارس محسوب میشود و به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار پر مصرف کشورهای عراق و کویت به عنوان مهمترین بندر تجاری کشور در زمینۀ صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می رود.