۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷

سایۀ شوم کرونا در شهر‌های ساحلی خوزستان/ ماندگاری گرمای طاقت‌فرسا

شیوع ویروس کرونا و گرمای نفسگیر و بسیار طاقت فرسای این روز‌ها در شهر‌های ساحلی خوزستان همه چیز را تحت الشعاع خود قرار داده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۲۱۹
سایۀ شوم کرونا در شهر‌های ساحلی خوزستان/ ماندگاری گرمای طاقت‌فرسا
 
به گزارش خبرنگار مانا، بیشتر ساکنان شهر‌های ساحلی آبادان، خرمشهر، ماهشهر، هندیجان و اروندکنار در روز‌های اخیر به علت گرمای فزاینده و خطرات ناشی از ویروس مرگبار کرونا خانه نشین شده‌اند و رونقی در بازار دیده نمی‌شود.

بیشتر خیابان‌های شهر‌های ساحلی خوزستان در روز‌های اخیر خلوت شده و اثری از گردشگران نیز دیده نمی‌شود.

در همین حال گزارش‌های زیادی از قطعی برق در مناطق مختلف شهر‌های ساحلی خوزستان در روز‌های اخیر که گرما چهرۀ خشن خود را نشان داد گزارش شده است.

شرکت توزیع برق خوزستان علت قطعی برق در برخی شهر‌های ساحلی خوزستان بالا رفتن مصرف برق و اختلال جدی در شبکه توزیع برق عنوان کرد.

فعالیت ادارات و بانک‌ها در سه روز اخیر در شهر‌های ساحلی خوزستان به علت گرمای سوزان که بار‌ها از ۵۰ درجه بالای صفر عبور کرد تعطیل بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز به خبرنگار مانا گفت: از روز چهارشنبه اندکی از شدت گرمای هوای کاسته می‌شود، ولی نقشه‌های هواشناسی از تداوم این روند حکایت می‌کند.

محمد سبزه زاری افزود: در سه روز آینده علاوه بر گرمای فزاینده، به علت فعالیت جریان‌های جنوبی، پدیدۀ غالب در شهر‌های ساحلی خوزستان شرجی و رطوبت بالا خواهد بود.

وی وضعیت جوی آب‌های شمال غرب خلیج فارس را برای سفر‌های دریایی نسبتاً مناسب توصیف کرد.

در همین حال شهر‌های ساحلی خوزستان از نظر بیماری کرونا در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند.

برخی شهروندان شهر‌های ساحلی خوزستان به علت گرمای هوا تحمل زدن ماسک را نیز ندارند، ولی ترجیح می‌دهند برای پیشگیری از شیوع کرونا در منازل بمانند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار