۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

ضرورت توسعه صادرات غیرنفتی خوزستان از مرز دریایی خرمشهر

ناظر گمرکات خوزستان بر توسعه صادرات غیرنفتی استان از مرز دریایی خرمشهر تاکید کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۰۱۰
ضرورت توسعه صادرات غیرنفتی خوزستان از مرز دریایی خرمشهر
 
غلامرضا بلوطی میرزا در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با توجه به بسته بودن مرز‌های زمینی چذابه و شلمچه، بازرگانان و تجار باید از ظرفیت مرز دریایی خرمشهر برای صادرات کالا به عراق استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مرز دریایی خرمشهر (اروندرود) تنها مرز دریایی فعال خوزستان برای صادرات کالا‌های غیرنفتی به عراق است افزود: هم‌اکنون هیچ محدودیتی برای صادرات کالا از مرز دریایی خرمشهر وجود ندارد.

ناظر گمرکات خوزستان با بیان اینکه بسیاری از تجار خوزستانی از مرز‌های زمینی پرویزخان و باشملاق در استان‌های کرمانشاه و کردستان کالا‌های خود را صادر می‌کنند افزود: صادرات از مرز دریایی خرمشهر به مراتب اقتصادی‌تر و باصرفه‌تر است.

بلوطی میرزا در ادامه خواستار استفاده از همۀ ظرفیت‌های مرز دریایی خرمشهر برای صادرات کالا و ارزآوری برای کشور شد و افزود: مدیریت گمرکات خوزستان از همۀ توان خود برای کوتاه کردن مسیر تشریفات گمرکی برای صادرات کالا به عراق از مرز دریایی خرمشهر استفاده خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مرز‌های زمینی چذابه و شلمچه از نیمه دوم اسفندماه سال گذشته در پی شیوع کرونا از سوی دولت عراق بسته شدند افزود: رایزنی‌ها برای بازگشایی این مرز‌ها ادامه دارد، ولی تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

منطقه آزاد اروند در تلاش است گذرگاه مرزی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر را با هماهنگی طرف عراقی باز کند تا زمینه برای رونق دوباره گردشگری و صادرات کالا فراهم شود.

از نیمه دوم اسفند ماه سال گذشته ورود گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند نیز از سوی دولت عراق ممنوع شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار