۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶

تجهیز بندر جبل‌علی به وسایل نقلیۀ جدید هوشمند

بندر جبل‌علی به منظور جابه‌جایی کانتینر در داخل ترمینال‌ها وسایل نقلیۀ اتوماتیکِ بدون استفاده از نیروی انسانی به کار گرفت.
کد خبر: ۸۶۸۵۳
تجهیز بندر جبل‌علی به وسایل نقلیۀ جدید هوشمند
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر‌اساس قراردادی که بین گروه DP World و شرکت DGWORLD متخصص هوش مصنوعی بسته شده است، اولین مرحله از فرآیند‌های عملیاتی این قرارداد در تاریخ ۱۰ ژوئن به مرحلۀ بهره برداری رسید.

این گزارش حاکی است "Mohammed Al Muallem" مدیرعامل DP World در این زمینه گفت: از آنجایی‌که بنادر امارات  از فنّاوری‌های جدید رباتیک، اتوماسیون، اینترنت اشیا، دیتا و امنیت سایبری برخوردار است به همین جهت تصمیم گرفتیم با همکاری شرکت DGWORLD فنّاوری خودکار جابه‌جایی کانتینر را در بندر‌ جبل‌علی عملی کنیم تا این تجهیزات بتوانند به عنوان یک سرویس اساسی، اقتصاد بندر را پشتیبانی کنند.

در ادامه "Bilal Al-Zoubi" بنیانگذار و مدیر‌عامل "DGWorld" گفت: از اعتماد DP World به عنوان یکی از پیشروان جهانی بندری و تجارت‌دریایی به منظور هوشمند‌سازی بیشتر مفتخریم به همین جهت برای ارائه پیشرفته‌ترین تجهیزات هوشِ مصنوعی ، رباتیک و خودمختار به کار می‌گیرد.

وی گفت: با استفاده از این تجهیزات بنادر در دوبی به مرور به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و هوشمند‌ترین بنادر در دنیا و حتی شهر هوشمند در جهان مطرح خواهد شد، زیرا سرمایه‌گذاری  و برنامه‌ریزی عظیمی برای ارتقا و توسعۀ فنّاوری در این بنادر به عمل آمده است.

وی در پایان افزود: با نصب تجهیزات در ترمینال‌های جبل‌علی اتوماسیون کارآمد و اقتصادی در ترمینال‌های کانتینری را شاهد خواهیم بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار