۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵

نجات ۵ ماهیگیر در بندر نوشهر

مسئول جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران و نوشهر از نجات پنج ماهیگیر محلی توسط تیم جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۱۰
نجات ۵ ماهیگیر در بندر نوشهر
 
به گزارش مانا، علی‌اصغر صادقی با اعلام خبر نجات ماهیگیران محلی در بامداد دیروز توسط تیم نجات دریایی نوشهر اظهار کرد: بامداد روز چهارم خرداد ماه تیم جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر موفق به نجات پنج ماهیگیر محلی در آب‌های ساحلی شهرستان چالوس از خطر غرق شدگی شدند.

وی تصریح کرد: عملیات نجات ماهیگیران گرفتار در دریای توفانی که با تجهیزات ساده و محلی به دریا برای صید رفته بودند،  پس از دریافت گزارش مردمی از طریق شماره امداد و نجات دریایی ۱۵۵۰ ساعت ۱۰:۵۰ دقیقه شب سوم خرداد ماه با هماهنگی مرکز جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر (MRCC) با سرعت آغاز شد.

مسئول جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران- نوشهر گفت: علی‌رغم شرایط نامناسب آب و هوایی، شناور ناجی ۶ بندر نوشهر در کمترین زمان ممکن به محل سانحه اعزام شده است.

صادقی ادامه داد: پس از نزدیک به ۲ ساعت عملیات SAR، با وزش باد حداکثر ۱۵ متر بر ثانیه در سواحل و ۱۸ متر بر ثانیه در دریا، ارتفاع ۵ متر موج در دریا و با همکاری همیاران ناجی مناطق نوشهر و چالوس موفق شدند که بامداد روز چهارم خرداد ماه پنج ماهیگیر سانحه دیده را به سلامت به ساحل منتقل کنند.

وی با اشاره به اینکه اولین نفر ساعت ١٠ دقیقه بامداد دیروز و مابقی افراد نیز به ترتیب بعد از آن نجات یافته‌اند با قدردانی از همیاران و تیم جستجو و نجات بندر نوشهر، از تمام دریانوردان و مالکین شناور‌ها خواست: به اخطاریه‌های هواشناسی دریایی که روزانه از طریق کانال ۱۸ و ۶۹ VHF توسط MRCC نوشهر اعلام می‌شود، توجه کرده و از هرگونه تردد دریایی در شرایط نامناسب جوی جداً خودداری کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار