۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱

توقیف پنج شناور متخلف صیادی در آب‌های هندیجان

رئیس اداره شیلات خوزستان از توقیف پنج فروند شناور غیربومی متخلف صیادی در آب‌های هندیجان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۳۶۳
توقیف پنج شناور متخلف صیادی در آب‌های هندیجان
 
فلامرز مزارعی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این شناور‌های غیربومی بدون توجه به ممنوعیت صید در صیدگاه‌های منطقه به دلیل شیوع ویروس کرونا، اقدام به صید کرده بودند که با هماهنگی گارد شیلات و مرزبانی از فعالیت آنان جلوگیری به عمل آمد.

وی افزود: برخی شناور‌های شهر‌های اطراف وارد محدوده دریایی و ساحلی بندر هندیجان شده و آبزیان منطقه را صید می‌کردند که موجب اعتراض صیادان قرار گرفت که متعاقب آن ضمن پیگیری موضوع به واحد حراست آبزیان، دستور پیگیری و برخورد با متخلفان صادر شد.

زراعی افزود: حراست آبزیان هندیجان وارد منطقه بندر بحرکان شده و با مشاهده تخلف، پنج فروند شناور صیادی غیربومی را توقیف و ضمن تشکیل پرونده تخلف، ادوات آنان  مصادره و پرونده متخلفان تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس اداره شیلات هندیجان اظهار داشت: در پی شیوع بیماری کرونا، به منظور مقابله همه جانبه با این ویروس خطرناک مجموعه مدیریت شهرستان هندیجان و شورای تأمین طرح ممنوعیت صیادی را تصویب و برای اجرا به ادارۀ شیلات ابلاغ کرد.

وی گفت: بنا به تصمیم شورای تأمین هندیجان، هیچ‌گونه مجوز صید تا اطلاع بعدی صادر نخواهد نشد.

زارعی ضمن تقدیر از صیادان این منطقه که به نحو مطلوب در طرح مبارزه با شیوع ویروس کرونا مشارکت کردند و در طرح ممنوعیت صید همکاری کرده و در خانه‌ها ماندگار شدند به آنان اطمینان داد از سواحل و صیدگاه‌های هندیجان حراست خواهد شد و به هیچ شناور غیربومی اجازه فعالیت در آب‌های منطقه داده نمی‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار