۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

صادرات ۳۰ هزار تُن میگوی پرورشی در سال ۹۸/ کاهش قیمت جهانی میگو با شیوع کرونا

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران از صادرات ۳۰ هزار تُن میگوی پرورشی از مجموع ۴۵ هزار تُن میگوی تولید شده در سال جاری به بازار‌های هدف طی سال ۹۸ خبر داد و گفت: با وجود بیماری تولید امسال تفاوت قابل توجهی با تولید سال گذشته نداشت و پرورش دهندگان موفق شدند به خوبی با بیماری به وجود آمده مقابله کنند.
کد خبر: ۸۶۱۷۶
صادرات ۳۰ هزار تُن میگوی پرورشی در سال ۹۸/ کاهش قیمت جهانی میگو با شیوع کرونا
 
علی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: امسال با وجود شیوع بیماری لکۀ سفید در برخی از مزارع میگوی پرورشی جنوب  و شمال کشور، میزان تولید نهایی نسبت به سال گذشته با تفاوت چندانی همراه نبود.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، اذعان داشت: بر اساس آمار نهایی اخذ شده از مزارع پرورشی استان‌های پرورش دهنده میگو، امسال در نهایت شاهد تولید ۴۵ هزار تُن میگوی پرورشی بودیم که رقم قابل قبولی برای پرورش دهندگان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۶ هزار تُن میگوی پرورشی تولید شده بود، یادآور شد: با وجود بیماری، تولید امسال تفاوت قابل توجهی با تولید سال گذشته نداشت و پرورش دهندگان موفق شدند به خوبی با بیماری به وجود آمده مقابله کنند.

وی با اشاره به اینکه با شروع برداشت میگو‌های پرورشی در اواخر تابستان، صادرات نیز همزمان شروع شد، بیان داشت: بر اساس آخرین آمار اخذ شده تا کنون ۲۸ هزار تُن میگوی پرورشی به کشور‌های هدف صادر شده است که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال در نهایت به ۳۰ هزار تُن برسد.

این مقام مسئول در اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران با اشاره به اینکه چین اصلی‌ترین بازار صادراتی ایران در بخش صادرات میگو و آبزیان محسوب می‌شود، یادآور شد: بخش اعظم میگوی تولید شده به این کشور صادر شده است.

خدایی در ادامه گفته‌های خود خاطرنشان ساخت: علاوه بر چین کشور‌های جنوب شرق آسیا، روسیه و نیز برخی از کشور‌های اروپایی از دیگر بازار‌های هدف صادرات میگوی پرورشی محسوب می‌شوند که هر ساله میگوی ایران به آنجا صادر می‌شود.

کاهش قیمت جهانی میگو با شیوع کرونا

وی در ادامه در خصوص قیمت بازار جهانی میگو طی سال جاری تصریح کرد: امسال قیمت فروش برای صادرکنندگان رضایت بخش بود، اما پس از شیوع کرونا شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت جهانی میگو بودیم که البته تأثیر چندانی بر مجموع صادرات نداشت چرا‌که قبل از شیوع کرونا بخش اعظم میگوی پرورشی صادر شده بود.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران در ادامه گفته‌ها‌ی خود به مصرف میگوی پرورشی در بازار داخلی اشاره کرد و گفت: علاوه بر ۳۰ هزار تُن صادرات انجام شده، ۱۱ هزار تُن میگوی پرورشی در بازار داخلی به فروش رسیده است.

افزایش ۲۰ درصدی قیمت میگو در بازار داخلی با شیوع کرونا

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران همچنین در خصوص قیمت میگو در بازار داخلی اذعان داشت: پس از شیوع کرونا قیمت میگو در بازار داخلی متاسفانه با افزاش ۲۰ درصدی همراه شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با رفع شیوع کرونا در آیندۀ نزدیک شاهد کاهش دوباره قیمت میگوی پرورشی در بازار داخلی و افزایش سرانۀ مصرف آبزیان در بین عموم مردم باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار