۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

۳۵۰ هزار تن کالا در دیر تخلیه و بارگیری شد

۳۵۰ هزار تن کالا در دیر تخلیه و بارگیری شد
مدیر اداره بندر و دریانوردی دیر گفت: در ۱۰ ماه امسال ۳۵۰ هزار تُن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شد که بیش از ۵۰ هزار تُن بیش از مدت مشابه پارسال است.
کد خبر: ۸۶۰۷۷
به گزارش مانا، فرهاد کاظمی مدیر اداره بندر و دریانوردی دیر گفت: در ۱۰ ماه امسال میزان تخلیه و بارگیری کالا در این بندر ۳۵۰ هزار تُن بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال  بیش از ۵۰ هزارتُن افزایش پیدا کرده است.

او، بندر دیر را یکی از بنادر مهم در صادرات به کشور‌های حوزه خلیج فارس عنوان کرد و ادامه داد: عمده صادرات این بندر به کشور‌های قطر، کویت و چین بوده است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی دیر همچنین از پهلوگیری نخستین کشتی دو  هزار و ۷۰۰ تُنی در این بندر خبر داد و بیان کرد: این کشتی حامل بیش از ۲۰۰ TEU کانتینر و ۸۵ نگله بار سبک و سنگین است.

کاظمی گفت: این شناور به طول ۱۰۰ و عرض ۲۰ متر است که بار آن در حال تخلیه است.

او افزود: در بندر دیر با توجه به ایجاد زیرساخت مناسب، توان پهلودهی شناور تا آبخور پنج متر فراهم، و تجهیزات مورد نیاز برای تخلیه بار شناور‌ها مهیا شده است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی دیر عنوان کرد: امسال برای سهولت تخلیه و بارگیری، ۲۰۰ متر توسعه اسکله به صورت رمپ اجرا شده و مطالعات ساخت رمپ با استاندارد‌های بین المللی نیز در دست انجام است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار