۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸

تداوم ساخت بندر صیادی گوگسر با ۵ میلیارد تومان

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران گفت: به منظور ساخت بندر صیادی گوگسر واقع در استان هرمزگان، اختصاص پنج میلیارد تومان به این پروژه امسال مصوب شده است که این میزان اعتبار مصوب شده تا پایان سال مالی در تیر ماه ۹۹ به منظور ساخت این بندر صیادی هزینه خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۸۷۹
تداوم ساخت بندر صیادی گوگسر با ۵ میلیارد تومان در سال جاری
 
سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: عملیات ساخت بندر صیادی گوگسر واقع در استان هرمزگان به عنوان یکی از پروژه‌های مهم سازمان شیلات ایران امسال نیز ادامه خواهد داشت.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه بندر صیادی گوگسر یکی از مهمترین بنادر صیادی استان هرمزگان محسوب می‌شود، گفت: این بندر صیادی پس از بهره برداری کامل، ظرفیت تخلیه ۲۵۳ تُن صید را خواهد داشت و پس از تحویل، بهره برداری و نگهداری از آن به تعاونی‌های صیادی بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، اذعان داشت: به این منظور اختصاص پنج میلیارد تومان به این پروژه امسال مصوب شده است که این میزان اعتبار مصوب شده تا پایان سال مالی در تیر ماه ۹۹ به منظور ساخت بندر صیادی گوگسر هزینه خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: ساخت موج شکن‌های اصلی و فرعی، اسکله تخلیه صید لنج‌ها، لایروبی حوضچه و احداث ساختمان‌های پشتیبانی از جمله اقداماتی است که به منظور تداوم ساخت بندر صیادی گوگسر طی سال ۹۸ اجرایی خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، سال گذشته نیز بخش‌هایی از پروژه‌هایی شامل ساخت موج شکن‌های اصلی و فرعی، اسکله تخلیه صید لنج ها، لایروبی حوضچه و احداث ساختمان‌های پشتیبانی انجام شده بود.

وی یادآور شد: سال گذشته اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به پروژه بندر صیادی گوگسر مصوب شده بود که در نهایت ۲۶۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در این پروژه هزینه شد.

بهشتیان تأکید کرد: ساخت موج شکن به طول هزار و ۳۰۰ متر، اسکله به طول ۱۷۶ متر، لایروبی به حجم ۳۰۰ هزار متر مکعب، محوطه سازی به وسعت ۵۰۰ هزار متر مربع، ساختمان‌های پشتیبانی به وسعت ۳۰۰ متر مربع و سولیه روی اسکله به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع از جمله اقداماتی است که در ساخت بندر صیادی گوگسر صورت می‌گیرد.

بندر گوگسر در بخش لیردف شهرستان جاسک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد. شغل بیشتر مردم این بندر و شش روستای اطراف آن با جمعیت چهار هزار نفر صیادی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار