به گزارش گروه بینالملل مانا، "Greg Trauthwein" تحلیلگر ارشد دریایی با ۲۵ سال سابقۀ تحلیل و مطالعه معتقد است سوخت متانول میتواند به تنهایی و یا در کشتیهایی که مخزن دوگانه سوز دارند مورد استفاده قرار گیرد. به گفته این کارشناس در حال حاضر میتوان چنین سوختی را در ۴۹ هزار کشتیِ فعال در عرصه دریا مورد استفاده قرار داد.
وی یاد آور شد: با آغاز سال ۲۰۲۰ صنعت بانکرینگ به منظور پایین آوردن میزان آلایندگیها وارد دوره جسورانهای شده است که باید تمامی تجربیات به دست آمده را در این سال در بوتۀ آزمایش قرار دهد.
به گفته وی شرکت MAN B&W ME-LGIM که سازندۀ موتورهای دوزمانه کشتی است استفاده از سوخت متانول را به همۀ دستاندرکاران حمل و نقلی پیشنهاد میکند و شرکتهای حمل و نقلی زیادی از سال ۲۰۱۲ تا کنون به تحقیق و مطالعه در زمینۀ سوخت متانول پرداختهاند و به نتایج قابل قبولی دست یافتهاند. برای مثال شرکت حمل و نقل Waterfront به مدت ۶۰هزار ساعت سوخت متانول را مورد تجربۀ کاری قرار داده است و به نتایج قابل قبولی رسیده است.
در این راستا "Patrik Mossberg" مدیر عامل Marinvest گفت: سوخت متانول یک راهحل ساده و قابل اطمینان برای اجرای مقررات IMO ۲۰۲۰ است و مسیری برای دستیابی به اهدافی که IMO برای سال ۲۰۳۰ در سر میپروراند.
"Paul Hexter" مدیر عامل Waterfront Shipping نیز گفت: متانول به عنوان یک مفهوم سوخت دریایی مورد پذیرش ماست و سالهاست که به تجزیه و تحلیل دقیق این نوع انرژی دست یافتهایم و در حال حاضر چندین کشتی با سوخت این محصول در حال فعالیت هستند.
وی گفت: ما گزینههای زیادی را ارزیابی کردیم، اما بیشترین مزایای مثبت را در متانول یافتیم و اعتقاد داریم متانول یکی از بهترین سوختهای تمیز برای حمل و نقل جهانی است، اما متاسفانه برای صنعت دریایی آشنا نیست.
وی خاطر نشان ساخت: متانول یک سوخت دریایی با هزینه رقابتی است و باتوجه به اینکه زیرساختهای آن آسان به دست میآید و به راحتی در دسترس است در واقع اثبات کنندۀ آینده انرژی در حمل و نقل دریایی است، زیرا از منابع تجدید ناپذیر تولید میشود و با مقررات قانون IMO ۲۰۲۰ کاملاً مطابقت دارد.