به گزارش گروه بینالملل مانا، براساس این توافقنامه تمامی بنادر موظفند برنامههای خود را برای دستیابی به اهداف بلندمدت ۲۰۳۰ و ۲۰۵۰ اعلام کنند.
"Ursula von der Leyen" رئیس کمیسیون اروپا در این زمینه گفت: این توافقنامه استراتژی جدید رشد بنادر اروپا است چراکه بیش از آنچه از دست میدهد، به دست میآورد.
وی افزود: در این توافقنامه کاهش آلودگی محیط زیست، حمل و نقل، لجستیک هوشمند و پاک، دستیابی به تمامی استانداردهای تعیین شده، دیجیتالی شدن تمامی تجهیزات بندری و کاهش منابع آلوده کننده با استفاده از آخرین فنّاوریهای اینترنت اشیا و بلک چین، استارتاپها و... مورد توجه قرار خواهد گرفت.
بر اساس این گزارش اعضای FEPORT (فدراسیون شرکتهای بندری خصوصی و پایانههای اروپایی) بر این عقیدهاند از ابتکار عمل پیشنهادی اعضای پارلمان اروپا برای دستیابی به اهداف چند منظوره و استانداردهای زیست محیطی در سراسر قاره استقبال میکنند، زیرا پایداری سیاستهای اتحادیۀ اروپا به بنادر و حمل ونقل هوشمند نیاز دارد.
در همین حال مدیر عامل (EFIP) (فدراسیون بنادر داخلی اروپا) نیز در این مورد گفت: حمایت از حمل و نقل چند وجهی، فنّاوریهای جدید و تدارکات نوآورانه شهری در بنادر اروپایی در چشم انداز اهداف ۲۰۲۳۰ و ۲۰۵۰ باید برآورده شود.
شایان ذکر است کمیسیون اروپا در تاریخ ۲۸ نوامبر چشمانداز بلند مدت استراتژیک خود را برای دستیابی به اقتصاد دریایی مدرن و رقابتی با سرمایه گذاری کلان و دستیابی به راه حلهای واقع بینانه فنّاوری، توانمندسازی شهروندان و همگامی حمل و نقل بنادر با سیاستهای صنعتی تصویب کرد که این استراتژی اخیراً به تصویب پارلمان اروپا رسید.
قرار است تمامی اهداف و برنامهها در سال ۲۰۲۰ به تمامی بنادر اروپایی ارسال و پس از دریافت دیدگاه مسئولان و کارشناسان به سازمان IMO ارسال شود.