۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
راستاد:

روند عملکرد بنادر افزایشی است

روند عملکرد بنادر افزایشی است
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با وجود تحریم آمار عملکرد بنادر در سال جاری مثبت بوده است.
کد خبر: ۸۵۴۹۹

به گزارش خبرنگار مانا، محمد راستاد در مراسم گرامیداشت روز ملی حمل و نقل با بیان اینکه با وجود فشار تحریم‌ها با تلاش فعالین حوزه دریایی و بندری آمار عملکردی بنادر در سال جاری مثبت بوده است، تصریح کرد: طی سال ۹۸، بیش از ۱۰۷ میلیون تن کالا در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده است که بیانگر رشد بیش از ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
وی واردات نفتی طی مدت یاد شده را ۲۳ و نیم میلیون تن اعلام کرد و گفت: در این بخش حدود ۱۶ درصد رشد را تجربه کردیم همچنین صادرات غیرنفتی با رقم حدود ۳۹ میلیون تن، رشد ۲.۲ دهم درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل ثبت کرد.
به گفته راستاد طی سال جاری ۶ میلیون تن کاپوتاژ در بنادر کشور انجام شده است که ۱۶‌و نیم درصد رشد را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه طی سال ۹۸، ۶۵۹۵ فروند شناور اقیانوس پیما در بنادر کشور پهلوگیری کرده اند، خاطرنشان کرد: با این تعداد کشتی رشد ۶ درصدی در پهلوگیری را ثبت کردیم.
وی روند سرمایه گذاری در بنادر کشور را نیز مثب ارزیابی کرد و افزود: در قالب ۹ قرارداد با بخش خصوصی رقم ۵۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بنادر کشور صورت گرفته است امروز نیز طی ۴ قرارداد، تفاهم‌نامه ۹۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بندر امیرآباد به امضاء طرفین خواهد رسید.
راستاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فشار تحریم کنندگان برای ایجاد اختلال در تردد شناورهای ایرانی در پهنه آب‌های بین المللی، تصریح کرد: خوشبختانه هم‌اکنون ناوگان ملی کشتیرانی کشور تحت پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به تردد خود ادامه می‌دهد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یکی از مسائل پیش روی ناوگان کشتیرانی کشور در سال جاری را موضوع تامین سوخت کم‌سولفور دانست و گفت: خوشبختانه با تعامل سازنده ای که با دستگاه‌های ذیربط و وزارت نفت شکل‌ گرفت نگرانی ها در این رابطه برطرف شد.
وی با تاکید بر اینکه سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به مشکلات بخش خصوصی آگاه است و برای رفاه این مشکلات اقدام کرده، تاکید کرد: درخواست ما از بخش خصوصی بهبود نُرم تخلیه و بارگیری در بنادر کشور است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان با تاکید بر اینکه تولید کانتینر در داخل عملیاتی شده است، ابراز امیدواری کرد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت ناوگان از این فرصت بهره کافی را ببرد.
گفتنی است، مراسم گرامیداشت روز ملی حل و نقل هم اکنون و با حضور وزیر راه و شهرسازی، استانداران استان سیستان و بلوچستان، گلستان و گیلان، تعدادی از نمایندگان مجلس، مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی، مدیران ارشد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و دست‌اندرکاران و فعالان بخش دریایی و بندری کشور در محل هتل هما تهران در حال برگزاری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار