روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹

موزه منطقه ای خلیج فارس بوشهر امسال افتتاح می شود

مدیر کل اداره موزه‌ها و اموال منقول تاریخی، فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از افتتاح موزه منطقه‌ای خلیج فارس در استان بوشهر تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تلاش خواهیم کرد با انجام اقدامات کارشناسانه و حرفه ای، بخش‌هایی از هنر، فرهنگ و تمدن خلیج فارس در موزه منطقه‌ای بوشهر به نمایش عموم گذاشته شود.
کد خبر: ۸۵۴۷۳
موزه منطقه ای خلیج فارس بوشهر امسال افتتاح می شود
 
محمدرضا کارگر در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص تلاش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی کشور جهت ساخت موزه‌های مرتبط با میراث خلیج فارس به ویژه در استان‌های جنوب کشور اظهار داشت: در حال حاضر موزه خلیج فارس در استان هرمزگان و شهرستان بندرعباس فعال و پذیرای حضور گردشگران و بازدیدکنندگان است.

مدیر کل اداره موزه‌ها و اموال منقول تاریخی، فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه ۱۰ سال از مدت زمان فعالیت این موزه می‌گذرد، اذعان داشت: در این موزه سعی شده علاوه بر نمایش آثار تاریخی به دست آمده از مناطق باستانی سواحل خلیج فارس، آداب و سنن تاریخی حاشیه نشینان خلیج فارس در قالب موزه مردم شناسی در مدرن‌ترین نوع خود به نمایش گذاشته شود.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی،  گردشگری و صنایع دستی کشور، خاطرنشان ساخت: یکی از مهمترین اقدامات فعلی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای حفاظت از میراث خلیج فارس، ایجاد موزه منطقه‌ای در بوشهر است.

وی با تأکید بر ضرورت ساخت و توسعه موزه‌های مرتبط با میراث خلیج فارس، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد با انجام اقدامات کارشناسانه و حرفه ای، بخش‌هایی از هنر، فرهنگ و تمدن خلیج فارس در موزه منطقه‌ای بوشهر به نمایش عموم گذاشته شود.

مدیر کل اداره موزه‌ها و اموال منقول تاریخی، فرهنگی وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در ادامه با تأکید بر اینکه به طور قطع تا پایان سال جاری، موزه منطقه‌ای بوشهر افتتاح و مورد بازدید گردشگران قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: ساختمان این موزه متعلق به نیروی دریایی است که بعد از ثبت در فهرست آثار ملی کشور در اختیار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گرفته است.

به گفته وی، ساختمان تاریخی این موزه، ابتدا توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مورد مرمت اساسی قرار گرفت و در نهایت با اقداماتی از جمله طراحی، ایجاد معماری داخلی، ایجاد ویترین ها، نور و فراهم آمدن سایر پارامترها، شاهد احداث یک موزه مدرن در جنوب کشور خواهیم بود.

کارگر در ادامه گفته‌های خود با تأکید بر اینکه موزه منطقه‌ای بوشهر یکی از بهترین موزه‌های کشور خواهد بود، بیان داشت: ایجاد این موزه نقش بسیار موثری در اشاعه فرهنگ و تمدن خلیج فارس خواهد داشت و مورد استقبال گردشگران نیز قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در ادامه به وجود کشتی پرسپولیس به عنوان نخستین ناو جنگی کشور در محوطه موزه منطقه‌ای بوشهر اشاره کرد و گفت: این کشتی در سال ۱۲۸۵ توسط آلمان‌ها به ناصرالدین شاه اهدا شد.

به گفته وی، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت افزایش طول عمر و ماندگاری سازۀ کشتی تاریخی پرسپولیس توسط کارشناسان مربوطه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور انجام شده است که به زودی اجرایی خواهد شد.

مدیر کل اداره موزه‌ها و اموال منقول تاریخی، فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأکید کرد: در حال حاضر امکان بازدید گردشگران از این کشتی تاریخی در محوطه موزه منطقه‌ای بوشهر فراهم است.

وی اظهار امیدواری کرد: با افتتاح این موزه و معرفی هر چه بیشتر میراث خلیج فارس، بتوانیم نقش مهمی در حفاظت از سیانت تاریخی خلیج فارس در منطقه ایفا کنیم.



ارسال نظرات
آخرین اخبار