۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
هشدار هواشناسی خوزستان؛

بارندگی های شدید در مناطق ساحلی

هواشناسی خوزستان از روز دوشنبه نسبت به وقوع بارندگی‌های شدید، رعد و برق و احتمال بارش تگرگ و تندباد لحظه‌ای در مناطق ساحلی هشدار داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۴۷۰
بارندگی های شدید در مناطق ساحلی
 
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام این خبر به خبرنگار مانا گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی، سامانه بارشی فعال از اواخر وقت یکشنبه ٢۴ آذرماه وارد خوزستان می‌شود و به تدریج مناطق ساحلی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

محمد سبزه زاری افزود: طی دو روز آینده احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و لغزندگی محور‌های ساحلی در بسیاری از مناطق ساحلی خوزستان وجود دارد.

وی گفت: در این مدت آب‌های شمالی خلیج فارس مواج همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان از عموم دریانوردان و صیادان خوزستانی خواست سفر‌های دریایی خود به علت شرایط نامساعد جوی به تعویق بیندازند.

مدیریت بحران استانداری خوزستان با صدور اخطاریه فوری از فرمانداران شهر‌های ساحلی و دستگاه‌های امدادرسان خواست تمهیدات لازم را برای کاهش خسارات احتمالی و آبگرفتگی به کار گیرند.

در همین حال ستاد حوادث غیرمترقبه شهر‌های ساحلی خوزستان نیز برای مقابله با حوادث احتمالی و محافظت از جان شهروندان به حال آماده باش درآمدند.

مراکز امداد‌ رسانی، هلال احمر و شهرداری‌های شهر‌های ساحلی خوزستان نیز با بسیج امکانات، خود را برای پیامد‌های بارندگی‌های شدید آماده کرده اند.

بارندگی‌های شدید هفته گذشته بسیاری از مناطق آبادان، خرمشهر، شادگان، هندیجان و ماهشهر دچار آبگرفتگی شد  و زندگی عادی مردم مختل شد.

مناطق ساحلی خوزستان جزء مناطق خشک و کم باران کشور محسوب می‌شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار