۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶

آب‌های شمالی خلیج فارس مواج می‌شود

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: آب‌های شمالی خلیج فارس از جمعه تا یکشنبه مواج و توفانی است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۴۴۴
آب‌های شمالی خلیج فارس مواج می‌شود
محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های خروجی هواشناسی، آب‌های شمالی خلیج فارس و سواحل خوزستان در سه روز آینده به تدریج مواج و متلاطم می‌شود.

وی به قایق‌ها و شناور‌های دریایی و صیادی توصیه کرد با توجه به در پیش بودن شرایط نامساعد جوی در آب‌های شمالی خلیج فارس، سفر‌های دریایی خود را به تعویق بیندازند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان از قایق‌های گردشگری در سواحل خوزستان و آب‌های کارون و اروندرود نیز خواست برای پیشگیری از حوادث احتمالی، فعالیت خود را متوقف کنند.

در هفته‌های اخیر هزاران گردشگر از سراسر کشور به مناطق ساحلی خوزستان سفر کرده‌اند تا در آب و هوای مطبوع این روز‌های سواحل از جذابیت‌های ساحلی و دریایی منطقه استفاده کنند.

مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در اطلاعیه ای، از صیادان و دریانوردان خوزستانی خواست فعالیت خود را در آب‌های شمالی خلیج فارس متوقف کنند.

این مدیریت از دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران شهر‌های ساحلی خوزستان خواست تدابیر و تمهیدات لازم را برای پیشگیری و کنترل حوادث غیرقابل پیش‌بینی به کار گیرند.

بنا به اعلام هواشناسی خوزستان از روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی از جنوب و جنوب غرب کشور، مناطق ساحلی خوزستان بارانی توام با وزش باد شدید است.

مه رقیق صبحگاهی، رعد وبرق و تندباد لحظه‌ای پدیده غالب در مناطق ساحلی خوزستان در سه روز آینده است.

شیلات خوزستان نیز از عموم صیادان محلی استان نیز خواست شناور‌های خود را در لنگرگاه‌های مطمئن متوقف کنند تا آسیبی به آنان نرسد.

صیادان و دریانوردان خوزستانی در پاییز امسال بار‌ها به علت شرایط نامساعد جوی و متلاطم بودن آب‌های شمالی خلیج فارس موفق نشدند به دریا بروند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار