به گزارش گروه بین الملل مانا، کشتی (MASS) از ۱۴ تا ۲۰ سپتامبر بین بنادر Xinsha چین و Yokohama ژاپن ناوبری خود را انجام داد.
بر اساس این گزارش اگرچه کارکنان کشتی در طول این سفر در کشتی حضور داشتند، اما تمامی عملیات خودکار و دیجیتالی کشتی تحت نظارت بود و کارکنان در راهبری کشتی نظارت داشتند و نقش دیگری را ایفا نمیکردند و تمامی وظایف بر عهده عملیات دیجیتالی کنترل از راه دور کشتی بود.
این گزارش حاکی است در طول سفر تمامی اطلاعات مربوط به شرایط محیطی و دستگاههای ناوبری جمع آوری شده و خطرات احتمالی برخورد تصادفی نیز به دقت و به طور خودکار محاسبه شد.
شرکت NYK با استفاده از دادهها و تجربیات به دست آمده از این آزمایش عملیات مکان سنجی، ایمن سازی و بهینه را مانند یک سیمیلاتور مورد ارزیابی قرارداد.
این کشتی توسط یک سیستم پشتیبانی پیشرفته هدایت میشد و هدف از آن ارزیابی این موضوع بود که کشتی در آینده بدون حضور عوامل انسانی آیا میتواند به وظایف خود عمل کند یا خیر.
عملیات موفقیتآمیز آزمایشی به شرکت NYK کمک خواهد کرد تا خود را برای راهاندازی اولین کشتی خودران در سال ۲۰۲۰ آماده کند.
به گفتۀ یکی از مقامات این شرکت، دادههای دریافتی از اولین حرکت کشتی ما را در روند حرکت به سمت ساخت کشتیهای بیشتر هدایت خواهد کرد.