۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳

پیش بینی عبور ۲ میلیون زائر از منطقه آزاد اروند

قائم قائم سازمان منطقه آزاد اروند پیش بینی کرد در اربعین امسال با ثبت یک رکورد جدید، دو میلیون زائر ایرانی و خارجی از طریق مرز‌های زمینی و دریایی منطقه آزاد اروند رهسپار شهر‌های مقدس عراق شوند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۶۷۷

پیش بینی عبور ۲ میلیون زائر از منطقه آزاد اروند

عبدالله کعبی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه زائران ایرانی اربعین حسینی بر اساس توافق مسئولان عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران و عراق بدون ویزا به شهر‌های مقدس عراق سفر می‌کنند افزود: با حذف ویزا برای زائران اربعین حسینی، شمار زائران از ۵۵۰ هزار نفر به حدود دو میلیون نفر افزایش می‌یابد.

وی گفت: سازمان منطقه آزاد اروند برای تسهیل در تردد زائران حسینی، زیرساخت‌های خود را در منطقه شلمچه و مرز دریایی خرمشهر توسعه می‌دهد تا امکان عبور آسان زائران فراهم شود.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه همه زائران اتباع کشور‌های خارجی که بالغ بر ۹۰ کشور می‌باشند به صورت انحصاری از منطقه آزاد اروند رهسپار عراق می‌شوند افزود: تهیه ویزا برای زائران خارجی اربعین حسینی ضروری است.

وی گفت: بخش مهمی از امکانات منطقه آزاد اروند برای خدمت رسانی به انبوه زائران اربعین حسینی بسیج خواهد شد.

کعبی با اشاره به اینکه منطقه آزاد اروند در زمینه رونق گردشگری رتبه اول را در کشور دارد افزود: امسال بیش از ۶۰۰ هزار گردشگر خارجی بدون ویزا از طریق منطقه آزاد اروند وارد کشورشده و از جاذبه‌های شهر‌های بندری خرمشهر و آبادان دیدن کردند.

وی گفت: تعداد زیادی از گردشگران عراقی نیز در قالب توریسم درمانی (گردشگری سلامت) وارد خوزستان شده اند.

در جریان سفر دکتر روحانی به عراق در اسفند ماه ۹۷، دو کشور در زمینۀ صدور رایگان ویزا برای اتباع یکدیگر به توافق رسیدند، ولی مقامات ارشد عراقی پیشنهاد حذف ویزا برای زائران اربعین حسینی به مدت دو ماه (محرم و صفر) را ارائه کردند که مورد موافقت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

از دهم شهریور ماه ۹۸ زائران اربعین حسینی با ثبت نام در سامانه "سماح" سازمان حج و زیارت می‌توانند بدون ویزا از طریق منطقه آزاد اروند و سایر مرز‌های رسمی کشور به شهر‌های مقدس عراق سفر کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار