به گزارش گروه بین الملل مانا، این برنامه مالکان و مدیران کشتی را قادر میسازد تا با نصب نرم افزار SIP مقدمات تهیه روغن و سوخت استاندارد را ارزیابی کرده و ضمن اطمینان از استاندارد بودن آنها برای انطباق با قانون ۲۰۲۰ آماده باشند.
"Christos Chryssakis" مدیر توسعه کسب و کار در DNV GL-Maritime در این زمینه گفت: با نزدیک شدن به اول ژانویه ۲۰۲۰ و آموزش صحیح کاربران به منظور دستیابی به سوخت مناسب با سولفور پایین خود را موظف میدانیم تا به کمک حمل و نقل دریایی بشتابیم.
وی افزود: نرم افزارSIP که این انجمن پیش بینی کرده شامل بررسی مخازن، انتقال سوخت، انتخاب نوع سوخت با سولفور پایین و آمادگی برنامههای شرکت برای اجرای کامل قانون ۲۰۲۰ در یک کلام بررسی قابلیتهای شرکت برای رسیدن به استانداردهای لازم قانون ۲۰۲۰ است.
وی خاطر نشان کرد: در صورتی که انجمن DNVGL احساس کرد نقاط ضعف و یا مشکل یا نارسایی وجود دارد بلافاصله مشورتهای لازم را به مدیران شرکتهای کشتیرانی خواهد داد.
وی در پایان پیرامون مزایای این نرم افزار گفت: SIP به گونهای طراحی شده تا تمامی خدمه و اپراتورها بتوانند از مزایای آن در کشتی بهره ببرند و نقاط ضعف را در اسرع وقت گزارش کنند.