۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱

آغاز توسعه بندر صیادی بریس با ورود شناور لایروب

آغاز توسعه بندر صیادی بریس با ورود شناور لایروب
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: شناور لایروب کاترساکشن وارد بندر بریس شده است و به زودی عملیات لایروبی و توسعه این بندر آغاز می شود.
کد خبر: ۸۴۱۰۲

به گزارش مانا، عباس آذرپیکان اظهار کرد: با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و صدور مجوز توسعه و لایروبی بندر بریس و رمین برای اداره کل شیلات استان، لایروب کاترساکشن شب گذشته وارد بندر بریس شد و به زودی عملیات لایروبی و توسعه این بندر مطابق مجوز سازمان بنادر و دریانوردی آغاز و مشکل تردد در بنادر صیادی استان مرتفع می شود.
به گفته وی، با توجه به این که در سواحل مکران جهت جریان های بادی از شرق به غرب است، رسوب نیز از سمت شرق به غرب رخ می دهد و نرخ رسوب گذاری گاهی در برخی مقاطع بسیار بالاست.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در حال حاضر این دو بندر دارای نرخ بالایی از رسوب است که در یکی از آنها تردد دریایی نیز با مشکل مواجه شده است.
آذرپیکان با اشاره به فعالیت تعداد زیاد لنج ها و قایق ها در این بنادر تصریح کرد: زمانی که یک بندر از نظر ناوبری استاندارهای لازم را از دست می دهد، مانند رسوب گذاری در حوضچه که باعث کاهش عمق آب و کاهش مکان های پهلوگیری می شود، بندر برای ناوبری و صیادی مناسب نخواهد بود و شناورهای آن منطقه به بندری نزدیک تر که مشکلی نداشته باشد کوچ می کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به رسوب گذاری در بندر رمین و بریس، لنج ها و قایق های صیادی به سمت پسابندر که هم بزرگ است و هم مشکل رسوب، حوضچه و پهلوگیری ندارد، رفته اند که باعث ایجاد ترافیک در این بندر شده است.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در بریس، دو ساعت در روز امکان تردد از دهنه وجود دارد و فقط هنگامی که مد کامل باشد می توان تردد کرد، در دیگر ساعات روز شناورها امکان تردد ندارند که این مهم موجب آسیب پذیری هر چه بیشتر بندر و شناورها می شود.
آذرپیکان خاطرنشان کرد: بعد از انجام لایروبی بندر بریس و توسعه این بندر، لایروب وارد بندر رمین می شود و کار لایروبی و توسعه این بندر نیز انجام خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار