روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵

تبدیل بندر امام خمینی به شهر لجستیکی غلات

تبدیل بندر امام خمینی به شهر لجستیکی غلات
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی با دستیابی به جایگاه نخست تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی کشور به سمت تبدیل شدن به شهر لجستیکی غلات است.
کد خبر: ۸۳۷۰۶
به گزارش مانا، عادل دریس  با بیان این مطلب اظهار داشت: بندر امام خمینی از دیرباز مرکز عمده تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و غلات کشور بوده و طی دو دهه گذشته توانسته بیش از ۷۰ درصد از سهم بازار تخلیه و بارگیری این گروه از کالاها را به خود اختصاص دهد. 
وی با اشاره به تدوین و ابلاغ سند آمایش لجستیک کشور و انتخاب بندر امام خمینی به عنوان شهر لجستیک غلات، تصریح کرد: به دنبال این ابلاغ، ایجاد شهر لجستیک از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و به همین جهت فضای کسب و کار بندرامام خمینی متأثر از این چشم انداز،  اقدام به تأمین تجهیزات تخصصی و تأمین زیرساخت های لازم از قبیل اسکله تخصصی، ظرفیت و مراکز انبارش غلات و نیز توسعه شبکه خطوط ریلی کرده است. 
مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی، تهیه چهار دستگاه برج مکنده غلات و یک دستگاه جرثقیل ۱۵۰ هزار تنی، پروژه تعمیرات اساسی اسکله های ۲۶ تا ۳۲ ، پروژه تعمیر اساسی خط B شبکه ریلی بندر و تعمیر جاده دسترسی و ایجاد جاده کمربندی در شهر بندر امام خمینی را از جمله اقدامات در راستای تحقق این هدف و چشم انداز عنوان کرد.
وی اذعان داشت: تکمیل زنجیره  اقتصادی کسب و کار غلات و توسعه صنایع پایین دستی آن از دیگر اهدافی بوده است که بر اساس این چشم انداز مورد توجه مدیریت و بخش خصوصی فعال در این حوزه قرار گرفته است؛ پروژه ساخت کارخانه بیواتانول و غذای دام طیور که از طریق جذب و هدایت سرمایه بخش خصوصی  عملیات اجرایی آن آغاز شده از جمله این اقدامات است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار