به گزارش مانا، محمدعلی حسن زاده با اشاره به گزارش منتشر شده از سوی دبیرخانه کمیته دائمی همکاری های اقتصادی و بازرگانی سازمان همکاریهای اسلامی (COMCEC) در سال ۲۰۱۹ میلادی، اظهار کرد: علی رغم عدم وجود ضوابط قانونی برای انجام ارزیابی پروژه های عمرانی در بیشتر کشورهای اسلامی، سیستم ارزیابی پروژه های حمل و نقل در پروژه های عمرانی جمهوری اسلامی ایران بسیار توسعه یافته است؛ به نحوی که الزامات قانونی برای اجرای ارزیابی پروژه های بخش حمل و نقل به طور سازمان یافته ای در کشور وجود دارد.
وی ادامه داد: در این گزارش همچنین به ظرفیت فنی مناسب در ایران در حوزه ارزیابی پروژه های عمرانی به علت وجود کارشناسان خبره پرداخته شده که در این زمینه به سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک الگوی مناسب از ایجاد ظرفیت داخلی با استفاده از همکاری کارشناسان خبره و دارای صلاحیت اشاره و این سازمان به عنوان سازمان پیشرو معرفی شده است.
به گفته معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، همچنین در این گزارش به همکاری مناسب این سازمان با دانشگاه ها و مجامع علمی و تخصصی در امور آموزش پرداخته شده است.
حسن زاده با اشاره به اینکه طی بازدید به عمل آمده از سوی مشاورین کومسک از کشورمان و برگزاری جلسات تخصصی در سازمان بنادر و دریانوردی با حضور معاون امور بندری و اقتصادی و تیم کارشناسی سازمان، گزارش "بهبود ارزیابی پروژه های حمل و نقل در کشورهای اسلامی" تکمیل شده است، بیان کرد: علاوه بر این گزارش مربوطه در سومین اجلاس کارگروه برنامه ریزی حمل و نقل و ارتباطات کومسک در شهر آنکارا ارایه شده است.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر پروژه مطالعاتی پیشنهادی سازمان بنادر و دریانوردی با عنوان "تجارت و حمل و نقل دریابرد در چارچوب سیستم تعرفه و تجارت ترجیحی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (TPS-OIC)" از سوی دبیرخانه کمیته دائمی همکاری های اقتصادی و بازرگانی سازمان همکاریهای اسلامی (COMCEC) به عنوان پروژه منتخب تحت شماره ۲۰۱۸-IRNTRANS-۵۷۷ به تصویب رسیده است، بیان کرد: این پروژه تأمین مالی شده و در دست انجام است.