۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

احداث 6 سیل بند جدید در آبادان برای مقابله با سیلاب

شهردار آبادان از احداث ضربتی 6 سیل بند جدید در مجاور رودخانه های اروند و بهمنشیر با هدف مقابله با سیلاب احتمالی در شهر بندری آبادان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۴۶۳

احداث 6 سیل بند جدید در آبادان برای مقابله با سیلاب

حسین حمید پور در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: شهرداری آبادان در 6 نقطه از شهر که در مجاورت رودخانه‌های اروند و بهمنشیر هستند در حال احداث سیل بند است تا شهر با کمترین تهدید سیلاب مواجه نشود.

وی تصریح کرد: با طغیان آب در رودخانه کارون و سرریز‌ شدن آن به تالاب شادگان، امکان نفوذ آب در جاده  قفاس - آبادان وجود دارد.

شهردار آبادان با بیان اینکه شهرداری برای مقابله با سیلاب احتمالی در این جاده بیش از هشت کیلومتر سیل بند ایجاد می‌کند گفت: از پل ایستگاه هفت تا پل سوم، جمشیدآباد، بهمن 25 تا 45 و ذوالفقار 60 در منطقه ذوالفقاری به‌ عنوان نقاط آسیب‌پذیر شهر بندری آبادان محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه آبادان شهری جزیره ای است و احتمال ورود آب به بخش هایی از آن وجود دارد خاطرنشان کرد: در نشست با مدیران نواحی و شهرداران مناطق سه‌ گانه شهرداری مقرر شد با بهره‌گیری از تمام تجهیزات و امکانات موجود در این مناطق، علاوه بر ایجاد سدهای خاکی جدید در جهت تقویت و اصلاح سیل بندهایی که پیش‌تر ایجادشده بود نیز اقدام شود.

داود دارابی شهردار خرمشهر از احداث چند سیل بند در اطراف سواحل کارون با هدف پیشگیری از ورود سیلاب به خرمشهر خبر داد.

وی گفت: همه تدابیر و تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب و طغیان رودخانه کارون بکار گرفته شده و در حال حاضر خطری جدی شهر خرمشهر را تهدید نمی کند.

در پی طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون، استاندار خوزستان تاکنون دستور تخلیه هفت شهر و بیش از 250 روستای خوزستان صادر شده است.

همچنین 56 اردوگاه برای ساکنان مناطق سیل زده در نقاط امن آماده شده است و تا این لحظه 105 هزار نفر در اردوگاه ها و محل های اسکان اضطراری اسکان داده شده اند.

بر اساس همین گزارش تاکنون 438 واحد مسکونی شهری و 87 هزار واحد مسکونی روستایی در استان خوزستان بر اثر سیلاب ویرانگر و مهیب خسارت دیده اند.

به گفته دکترعبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.

بر اساس برآورد سازمان آب و برق خوزستان تاکنون حدود 10 میلیارد متر مکعب سیلاب وارد خوزستان شده و حدود یکصد هزار هکتار از اراضی حاشیه کرخه، دز و کارون دچار آبگرفتگی شده اند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار