۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳

فعالیت 4 کلوپ تفریحات دریایی چابهار در نوروز/ امکانات تفریحات دریایی در چابهار توسعه می یابد

مدیر تفریحات ساحلی و دریایی سازمان مطقه آزاد چابهار از راه اندازی هشت فروند جت اسکی برای نخستین بار در خلیج چابهار همزمان با ایام نوروز 98 خبر داد و گفت: در نظر داریم تا به زودی سایر تفریحات دریایی از جمله بنانا، شاتر و اسکی روی آب را در خلیج چابهار راه اندازی کنیم.
کد خبر: ۸۳۲۷۵

فعالیت 4 کلوپ تفریحات دریایی چابهار در نوروز/ امکانات تفریحات دریایی در چابهار توسعه می یابد

محمدرضا نایب پور در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: گردشگران نوروزی ورودی به شهرستان ساحلی چابهار می توانند از انواع خدمات تفریحات دریایی علاوه بر استفاده از قایق های تفریحی جهت گشت های دریایی بهره مند شوند.

مدیر تفریحات ساحلی و دریایی سازمان مطقه آزاد چابهار در ادامه از راه اندازی هشت فروند جت اسکی برای نخستین بار در خلیج چابهار همزمان با ایام نوروز 98 خبر داد و گفت: در نظر داریم تا به زودی سایر تفریحات دریایی از جمله بنانا، شاتر و اسکی روی آب را در خلیج چابهار راه اندازی کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین علاوه بر قایق های تفریحی مجوز دار که عهده دار برگزاری گشت های دریایی در چابهار هستند، تعاونی های صیادی نیز درایام نوروز برای ارائه خدمات تفریحی در ستاد سامان دهی قایق ها ثبت نام می کنند.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی سازمان منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: این امر نقش مهمی در افزایش توانمندی جامعه محلی برای بهره برداری از فرصت تعطیلات نوروزی و افزایش ورود گردشگران به منطقه خواهد داشت.

نایب پور یادآور شد: با توجه به شرایط جوی حاکم بر آب های خلیج چابهار، امکان استفاده از لنج های تفریحی و قایق های کف شیشه ای در این منطقه وجود ندارد.

مدیر تفریحات ساحلی و دریایی سازمان مطقه آزاد چابهار در خصوص پیش بینی میزان گردشگران ورودی به چابهار در ایام نوروز گفت: با توجه به افزایش یکباره نرخ دلار و کاهش ارزش پول ملی، انتظار می رود با کاهش سفرهای خارجی و به دنبال آن رونق گردشگری داخلی در ایام نوروز همراه باشیم.

وی ادامه داد: شهرستان چابهار نیز از این سهم گردشگرانی که در گذشته به خارج از کشور سفر می کردند، محروم نخواهد ماند و انتظار می رود نوروز 98 شاهد ورود گردشگران سطح بالا به لحاظ مالی باشیم که این امر باعث می شود این نوع گردشگران ،خدمات مطلوب تری را در چابهار درخواست کنند.

وی بیان داشت: امیدواریم مسئولان استان سیستان و بلوچستان به ویژه دست اندرکاران امر گردشگری نست به توسعه و ارتقای خدمات گردشگری نهایت تلاش خود را انجام دهند.

این مقام مسئول در منطقه آزاد چابهار، استان سیستان و بلوچستان را یکی از مهمترین کریدورهای شمال وجنوب و نیز یکی از بهترین گزینه های اقتصادی در منطقه آسیای میانه،اقیانوسیه و اروپا دانست و گفت: بنابراین با توجه به اهمیت استراتژیک این استان باید بیش از پیش نسبت به توسعه امکانات رفاهی و خدمات در این استان به ویژه سواحل آن اقدام کرد.

نایب پور در خصوص حادثه تروریستی که چندی پیش در یکی از جاده های استان سیستان و بلوچستان رخ داد اشاره کرد و گفت: همواره دشمنان در تلاش هستند تا این استان را نا امن جلوه دهند اما مسئولین امنیت استان به شدت حافظ امنیت مردم و گردشگران ورودی به این استان خواهند بود.

به گفته وی، این حادثه تروریستی در روند ورود گردشگران به چابهار تاثیر خاصی نداشته است و دشمنان نمی توانند با این گونه اقدامات جو منفی در استان سیستان و بلوچستان حاکم کنند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار