۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
سخنگوی شرکت ملی نفتکش ایران:

بیمه نیمی از بازماندگان سانچی پرداخت شد

بیمه نیمی از بازماندگان سانچی پرداخت شد
سخنگوی شرکت ملی نفتکش ایران گفت: بیش از نیمی از خانواده های شهدای نفتکش سانچی حق بیمه خود را دریافت کرده اند.
کد خبر: ۸۲۷۴۷
کاپیتان محسن بهرامی که در حاشیه مراسم سالگرد حادثه سانچی در محل شرکت ملی نفتکش ایران با خبرنگار مانا سخن می گفت با بیان اینکه حادثه سانچی رخدادی چند وجهی و پیچیده بود، اظهار داشت: بخش اصلی و اساسی این رخداد بازماندگان شهدا بودند که تمام تلاش خود را برای دستیابی سریع آنها به حق و حقوقشان به کار بستیم.
وی یکی از نخستین مسائلی که پیش روی خانواده شهدای سانچی و شرکت ملی نفتکش پس از آن رخداد قرار داشت را صدور گواهی فوت شهدا اعلام کرد و گفت: شرکت ملی نفتکش ایران  با بسیج تمام امکانات خود توانست گواهی فوت شهدای عزیز را به سرعت به بازماندگان تحویل دهد.
بهرامی دیگر اقدام صورت گرفته از سوی شرکت ملی نفتکش ایران برای احقاق حقوق بازماندگان حادثه سانچی را انتصاب یک وکیل برای پیگیری روند حصر وراثت شهدا بدون هیچ هزینه ای دانست و افزود: تا امروز بیش از نیمی از خانواده های شهدای نفتکش سانچی حق بیمه خود را دریافت کرده اند برخی دیگر نیز فرآیند را آغاز کرده اند و تعدادی نیز فعلا اقدامی نکرده اند که انتخاب شخصی آنها بوده و از طرف شرکت ملی نفتکش ایران هیچ مانع یا مشکلی در این رابطه وجود ندارد.
این مقام مسئول در شرکت ملی نفتکش ایران در پاسخ به این سوال که آیا تحریم مانعی در برابر پرداخت حق بیمه ارزی به بازماندگان ایجاد کرد یا خیر، با تاکید بر اینکه شرکت ملی نفتکش ایران قبل از هر چیز مبلغی را برابر با حق بیمه ارزی شهدای سانچی تهیه و در حسابی اندوخته کرد؛ خاطر نشان ساخت: با این اقدام هر خانواده ای که مراحل قانونی و حصر وراثت را انجام دادند به سرعت چک نقدی ارزی خود را دریافت کردند.
بهرامی در ادامه اظهارات خود به ادای حق و حقوق اداری شهدای سانچی نیز اشاره کرد و گفت: برابر با مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی نفتکش ایران مستمری این شهدای عزیز افزایش پیدا کرد در واقع پرداخت ها به گونه ای تنظیم شد که این عزیران زنده تلقی شدند.
سخنگوی شرکت ملی نفتکش دیگر اقدام صورت گرفته از سوی این شرکت برای جبران فقدان شهدای نفتکش سانچی را استخدام یکی از اعضای خانواده آنها در شرکت ملی نفتکش ایران اعلام کرد و در این زمینه تصریح کرد: هیئت مدیره با این ایده که بازماندگان سانچی نان آوری را از دست داده اند تصمیم گرفت از هر خانواده شهدا یک نفر در شرکت ملی نفتکش ایران استخدام شود که هم اکنون برخی از این عزیزان در شرکت مشغول به کار شده اند.
بهرامی پس از این اظهارت به مسائل دیگر مربوط به نفتکش سانچی پرداخت و در این زمینه خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه های مهم که در رابطه با مغروقه وجود داشت مسائل زیست محیطی بود که بخشی از آن باقی مانده محموله و بخشی دیگر دو هزار تن سوخت موجود در مخازن سوخت کشتی بود که باید تعیین تکلیف می شد.
وی ادامه داد: در همان هفته های اول شرکت های مجرب بین المللی برای بررسی محموله به استخدام شرکت ملی نفتکش درآمدند که براساس کاوش آنها مشخص شد که حریق چیزی از محموله باقی نگذاشته است.
بهرامی در رابطه با سوخت باقی مانده نیز گفت: این سوخت طی عملیاتی ویژه و فنی از مخازن تخلیه و عملا مغروقه به لحاظ زیست محیطی کاملا پاکسازی و ایمن شد.
به گفته بهرامی مغروقه در عمق 115 متری اقیانوس قراردارد و از این نظر نیز مشکلی بر سر راه دریانوردی در منطقه ایجاد نمی کند.
سخنگوی شرکت ملی نفتکش ایران همچنین در پاسخ به این پرسش که وضعیت پیکر شهدا در مغروقه چگونه است و آیا می توان نسبت به خارج سازی آنها اقدام کرد یا خیر، اظهار داشت: بر اساس بررسی های ربوتیک و کارشناسان غواصی داخلی و خارجی ساختمان کشتی به دلیل شدت حریق آنچنان در هم فرو رفته که متاسفانه باقی مانده پیکر شهدا کاملا سوخته و از بین رفته است.
بهرامی افزود: اگر هم باقی مانده ای از پیکرها وجود داشته باشد که امکان آن بسیار ضعیف است، حرارت آنچنان سازه را به هم ریخته که هیچ راهی برای بیرون آوردن آنها وجود ندارد.
وی با ابراز تاسف دوباره از این مسئله تصریح کرد: اگر ذره ای امکان داشت که باقی مانده پیکر حتی یکی از شهدا را به خانواده آنها تحویل دهیم قطعا اقدام عاجل می کردیم تا ذره ای از آلام این عزیزان کاهش بیابد ولی متاسفانه هر چه تلاش کردیم به در بسته برخوردیم.
بهرامی در پایان اظهارات خود به موضوع بیمه بدنه نفتکش سانچی اشاره ای کرد و در این باره تصریح کرد: دو سوم مبلغ بیمه از بیمه گذران خارجی دریافت شده است. یک سوم باقی مانده را نیز بیمه گذاران داخلی بر عهده دارند که فرآیند پرداخت آن در حال انجام است.
 
 
      
ارسال نظرات
آخرین اخبار