۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷

تحریم تاثیری در فعالیت بنادر ندارد

تحریم تاثیری در فعالیت بنادر ندارد
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: همچنان که در دوره قبلی تحریم ها نیازهای کشور از طریق بنادر تامین می شد در این دوره هم مشکلی نخواهیم داشت.
کد خبر: ۸۲۶۰۸

به گزارش خبرنگار مانا محمد راستاد که در نمایشگاه صنایع دریایی ایران سخن می گفت با بیان اینکه خوشبختانه این مرحله از تحریم ها با همراهی مراجع بین المللی همراه نیست به بیانیه شورای عالی IMO از ایران در آخرین مجمع عمومی این سازمان اشاره کرد و گفت: علیرغم تحریم ها سرمایه گذاری در بنادر کشور ادامه دارد.
وی در این باره افزود: طی هفته جاری تفاهم نامه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور امضا خواهد شد.
راستاد با بیان اینکه در بندر شهید رجایی نیز قرارداد توسعه ای بزرگی در شرف انعقاد است، بیان داشت: در بندر شهید رجایی قرارداد ساخت بزرگترین پایانه مواد معدنی کشور به ارزش پنج هزار میلیارد تومان با بخش خصوصی منعقد می شود.
مدیرعامل سازمان بنادر در ادامه خاطر نشان کرد: ترانزیت مواد نفتی علیرغم تحریم ها نیز در هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دارد.
راستاد با تاکید بر اینکه قابلیت ها و ظرفیت های بنادر کشور تنها محدود به نیازهای داخلی نیست، اظهار داشت: توافقنامه چابهار بیانگر این واقعیت است که ایران در زمینه تامین نیازهای کشورهای پیرامون خود فعال است.
رئیس هیئت عامل سازمان بنادر به افزایش ۴۰ درصدی جابه جایی کالا در بندر چابهار نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: به تازگی بزرگترین کشتی که تا کنون به چابهار آمده بود با بار ۷۰ هزار تن ذرت در این بندر پهلو گرفت.
راستاد در پایان گفت: پروژه های بزرگ تجهیز بندرشهید رجایی به ارزش ۱۰۴ میلیون یورو به زودی به بهره برداری می رسد. همچنین بندر کانتینری نگین بوشهر نیز به زودی مورد بهره برداری قرارخواهد گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار