۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸

ازسرگیری تردد شناورها در رودخانه زهره هندیجان

ازسرگیری تردد شناورها در رودخانه زهره هندیجان
پرآب شدن رودخانه زهره در شهرستان بندری هندیجان در جریان بارندگی های موثر پاییزی سبب شد، قایق ها و شناورهای تجاری و صیادی تردد خود را در رودخانه زهره پس از سالها از سربگیرند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۲۳۴۰

به گزارش مانا، شناورهای دریایی در منطقه که به علت خشک شدن رودخانه زهره تا مدتها نتوانستند در این رودخانه تردد کنند در روزهای اخیر شاهد تردد انبوه شناورها و قایق های صیادی هستند.

این وضعیت مطلوب برای شناورها در این رودخانه سبب شده تا رونق در شهر بندری هندیجان بازگردد.

هم اکنون آورد (دبی) رودخانه زهره که از مرکز شهرهندیجان می گذرد به 150متر مکعب در ثانیه رسیده است.

افزایش دبی آب، برخی از لنج های چوبی صیادی که سال ها پیش به علت خشک شدن رودخانه زهره به گل نشسته بودند درسیلاب های اخیر شناور شده اند.

هزاران پرنده مهاجر نیز برای زمستان گذرانی در دو سوی رودخانه احیاء شده زهره فرود آمدند و مشکل کمبود آب آشامیدنی مردم هندیجان نیزکه مدتها با آن دست و پنجه نرم کرده اند، برطرف شد.

 مدیرعامل سازمان آب وبرق خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به بارندگی های بی سابقه درمناطق بالادست رودخانه زهره، اظهار داشت: پس از سالها خشکسالی شاهد پرآب شدن این رودخانه که نقش مهمی در رونق اقتصادی منطقه دارد هستیم.

محمدرضا شمسایی افزود: احیای رودخانه زهره ، وضعیت زیست محیطی این رودخانه را نیزبهبود بخشیده است.

وی با بیان اینکه ترددشناورها تا عمق 10کیلومتری رودخانه تاکنون کمتر سابقه داشته است پیش بینی کرد با تداوم بارش های پاییزی ، وضعیت رودخانه زهره بهبود یابد.

بر اساس اعلام هواشناسی خوزستان در 50روز فصل پاییز بارش 131میلیمتر در شهر بندری هندیجان به ثبت رسیده است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته میزان بارش ها در این بندر جنوبی خوزستان کمتر از دو میلیمتربود.

هواشناسی استان همچنان از تداوم بارش ها در روزهای پایانی هفته در مناطق ساحلی خوزستان خبر می دهد.

ازسوی دیگر بارندگی های اخیر در شهرهای ساحلی خوزستان، سبب تثبیت کانون های ریزگرد، بهبود وضعیت زیست محیطی و کاهش آلودگی این شهرها شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار