۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸

ناوگان حمل و نقل دریایی قدرتمند ضرورت کشور است

ناوگان حمل و نقل دریایی قدرتمند ضرورت کشور است
ناوگان دریایی ایران باید قوی تر از سایر کشورها و حتی همسایگان خود باشد و وجود ناوگان حمل ونقل دریایی قدرتمند ضرورت کشوراست.
کد خبر: ۸۲۲۹۳

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مانا با تاکید بر اینکه بدون داشتن ناوگان دریایی مقتدر کشور با مشکلات بسیاری مواجه می شود گفت: با توجه به شرایط اقلیمی جمهوری اسلامی ایران ناوگان دریایی کشور باید قوی تر از سایر کشورها و حتی همسایگان خود باشد.

محمد خالدی وجود ناوگان حمل ونقل دریایی قدرتمند را ضرورت کشور دانست و افزود: خوشبختانه ما از مرزهای طولانی دریایی برخورداریم اما متاسفانه برنامه ها در اجرا خیلی کند پیش می روند.

وی با اشاره به اینکه توسعه بخش دریایی در اشتغالزایی کشور بسیار موثر خواهد بود، اظهار داشت: به عنوان نماینده کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بندر شانگهای و شرایط نقل و انتقال نفت بین ایران و چین بازدید داشتم و این یک امر واضح است که در اکثرنقاط دنیا نفت از طریق کشتی های نفتکش جا به جا می شود.

خالدی ضمن لزوم استفاده از ظرفیت های بخش حمل و نقل دریایی کشور تصریح کرد: برای داشتن ناوگان حمل و نقل دریایی به روز نباید صرفا اصرار بر ساخت داخل داشت.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت حمل و نقل ریلی نیز خاطر نشان کرد: در اکثر کشورهای پیشرفته و توسعه یافته ارزان ترین ، آسانترین  و اقتصادی ترین حمل ونقل از طریق ریل انجام می شود اما متاسفانه کشور ما از این روش حمل و نقلی کمترین بهره را برده است.

وی با اشاره به اختلاف بسیار بالای قیمت حمل با ریل نسبت به حمل با کامیون در کشور افزود: در حمل ریلی کالا،ضمن اینکه انرژی بسیار کمتر مصرف می شود، آلایندگی کمتری ایجاد و  قیمت تمام شده کالا نیز نسبت به جاده بسیار ارزان تر خواهد بود.به همین دلیل در اکثر کشورهای پیشرفته کالاها از طریق ریل جا به جا می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: حتی در حوزه مسافری نیز دنیا به سمت قطارهای سریع السیر گرایش پیدا کرده است زیرا این نوع حمل امن تر، سریع تر، ارزان تر و دست یافتنی تر است. بر همین اساس اولویت بخش راه وزارت راه و شهرسازی بر توسعه زیرساخت های ریلی قرار گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار