۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲

نحوه برآورد خسارات آلودگی نفتی تدوین شد

نحوه برآورد خسارات آلودگی نفتی تدوین شد
مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین نهایی نحوه برآورد خسارات آلودگی نفتی خبر داد.
کد خبر: ۸۱۹۵۴

ضیاءالدین الماسی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: دستور العمل نحوه برخورد خسارات آلودگی نفتی تهیه شده و هم اکنون جهت اظهار نظر روی سایت نظام فنی اجرایی کشور قرار گرفته است.

مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: با توجه به قانون حفاظت از دریاها و رودخانه های قابل کشتیرانی در مقابله با آلودگی های مواد نفتی، سازمان حفاظت محیط زیست موظف است، هنگامی که حادثه نفتی منجر به آلودگی دریایی می شود خسارت وارده بر محیط زیست را برآورد کند.

وی در ادامه گفته های خود خاطرنشان ساخت: همچنین سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری سازمان های بنادر و دریانوردی و شیلات باید نسبت به اخذ غرامت و جرایم مربوطه از وارد کننده خسارت، اقدامات لازم را انجام دهد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست بر اهمیت تدوین این دستورالعمل تاکید کرد و بیان داشت: پیش از تدوین دستورالعمل نحوه برخورد خسارات آلودگی نفتی، روشی برای محاسبه تعیین مبلغ خسارت به صورت مصوب در کشور وجود نداشت.

وی تاکید کرد: بنابراین تدوین دستورالعمل نحوه برخورد خسارات آلودگی نفتی باعث ایجاد وحدت رویه در خصوص نحوه برخورد با خسارات وارده خواهد شد.

مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، تصریح کرد: از سوی دیگر تدوین این دستورالعمل ابزاری مناسب برای تصمیم گیری قضات و کارشناسان دادگستری جهت رسیدگی به دعاوی خسارات آلودگی نفتی نخواهد بود.

الماسی با تاکید بر این که هم اکنون مراحل تدوین این دستورالعمل نهایی شده است، اذعان داشت: به منظور تدوین دستورالعمل نحوه برخورد خسارات آلودگی نفتی ، کمیته ای متشکل از دستگاه های ذی ربط دخیل بوده اند.

به گفته وی، با قرار گیری این دستورالعمل در سایت نظام فنی اجرایی کشور نیز مهلتی در اختیار تمام صاحبنظران کشور قرار داده شده است تا هر گونه اظهار نظری را در خصوص بهبود این دستورالعمل به سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کنند.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: پس از اتمام مهلت اظهار نظر سایت نظام فنی اجرایی کشور، دستورالعمل نحوه برخورد خسارات آلودگی نفتی به تمام دستگاه های کشور جهت اجرایی شدن ابلاغ خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار