۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
وزیر راه و شهرسازی:

یکجانبه گرایی آمریکا صنعت دریانوردی را تهدید می‌کند

یکجانبه گرایی آمریکا صنعت دریانوردی را تهدید می‌کند
وزیر راه و شهرسازی گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بیست و یکمین ناوگان تجاری دریایی جهان است.
کد خبر: ۸۱۸۴۲
به گزارش خبرنگار مانا، عباس آخوندی که دیگر سخنران روز جهانی دریانوردی بود با بیان اینکه باید نگاه سنتی به حوزه دریایی برداشته شود، تصریح کرد: اشاعه فرهنگ و رفع مشکلاتی که باعث می‌شود جوانان کمتر به حرفه دریانوردی بپردازند باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه ایران ظرفیت‌های بسیار مهم و بزرگی در بخش دریانوردی جهان را داراست به رتبه بیست و یکم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در میان خطوط بزرگ بین المللی جهان اشاره کرد و گفت: به کارگیری هرچه بیشتر نیروی انسانی بومی و سفارش به کشتی سازی‌های داخلی می‌تواند در توسعه هر چه بیشتر صنعت دریانوردی کشور را در پی داشته باشد.
آخوندی فراهم کردن زمینه‌های استفاده از توان داخلی را خواستار شد و اظهار داشت: واگذاری اپراتور بنادر مانند بندر شهید رجایی به اپراتور‌های داخلی به همراه جذب سرمایه گذاری خارجی از جمله این موارد است.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه به سنگ اندازی آمریکا بویژه پس از خروج این کشور از برجام اشاره کرد و بیان داشت: بازگشت تحریم ناجوانمردانه این کشور علیه ایران به تهدیدی برای تجارت بین المللی دریایی تبدیل شده است.
وی با تاکید بر اینکه ایران امکان موثری برای ترانزیت از طریق بنادر جنوبی به کشور‌های آسیای میانه دارد، افزود: ظرفیت بالای ترانشیپی ایران و امکان یافتن شرکای جدید می‌تواند توازن را برای مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا فراهم کند.
آخوندی در آخر خواستار همکاری تمامی دست اندرکاران و صاحب نظران دریایی برای عبور موفق کشور از شرایط تحمیلی دشمن شد.
شایان ذکر است، مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با حضور دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی، وزیر راه و شهرسازی و دیگر مقامات و دست اندرکاران حوزه دریایی کشور دقایقی پیش در سالن همایش‌های صدا و سیما به پایان رسید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار