۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
مدیرعامل شستا خبرداد:

همه ارز صادراتی خود را در سامانه نیما عرضه کرده ایم

همه ارز صادراتی خود را در سامانه نیما عرضه کرده ایم
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) گفت: براساس آمار بانک مرکزی، شستا و شرکت‌های وابسته، ارز حاصل از صادرات خود را در سامانه نیما عرضه کرده اند.
کد خبر: ۸۱۷۳۴
به گزارش مانا، مهندس مرتضی لطفی که به مناسبت هفته دولت سخن می گفت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره و جایگاه رفیع شهدای دولت به افق افزایشی صادرات از شرکت های زیر مجموعه شستا اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: صادرات شرکت های زیر مجموعه شستا در سال گذشته معادل با یک میلیارد و 200 میلیون دلار بود و امسال پیش بینی‌ها قریب به حجم دو میلیارد دلار است که اکنون همه درآمدهای ارزی کسب شده در بازار توافقی ارز عرضه شده است.
وی با تاکید بر اینکه تمام ارز حاصل از صادرات در مجموعه شستا در سامانه نیما عرضه شده است، تصریح کرد: آمار بانک مرکزی، شستا و خود شرکت های وابسته مبین این مطلب است.
مهندس لطفی در ادامه اظهارات خود اشاره ای نیز به ادغام  شرکت‌های شستا داشت و در این باره بیان داشت: ادغام هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سرمایه‌گذاری غدیر هم اکنون کلید خورده و در انتظار امضای وزرای نفت و کار است.
وی در این رابطه از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی میان شستا و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس برای تسهیل در فرآیند ادغام این سه مجموعه بزرگ سرمایه‌گذاری خبر داد و افزود: پیش نویس تفاهم نامه‌ای پیرامون این موضوع تهیه شده که امید می‌رود، دکتر محسنی بندپی، سرپرست محترم وزارت تعاون و کارو رفاه اجتماعی و مهندس  بیژن نامدار زنگنه وزیر محترم نفت به زودی آن را امضا کنند.   
مدیر عامل شستا همچنین در مورد تمایل «صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها» برای خرید سهام شرکت‌های پتروشیمی وابسته به سرمایه‌گذاری غدیر و گسترش نفت و گاز پارسیان، تصریح کرد: مقرر شده تمام کسانی که در حوزه پتروشیمی حضور دارند، در این فرآیند مشارکت داشته باشند، اما بررسی بر سر تعامل صندوق بازنشستگی و سرمایه‌گذاری غدیر همچنان ادامه دارد.
 
برچسب ها: شستا
ارسال نظرات
آخرین اخبار