به گزارش مانا، ابراهیم حسن پورمیر با بیان اینکه تاکنون انتخاب تعداد و سمتهای دریانوردی در گواهینامه حداقل خدمه در سیستم جامع دریایی از سوی کاربران سیستم انجام میشده، تصریح کرد: با توسعه زیرساختها از این پس سیستم جامع دریایی با لحاظ اطلاعات هر شناور به طور هوشمند، حداقل خدمه مورد نیاز آن را شناسایی و در گواهینامه مربوطه درج میکند.
وی این اقدام را در جهت دریانوردی ایمن دانست و افزود: با اجرای این طرح خطاهای انسانی و عملکردی در حوزه صدور گواهینامه حداقل خدمه به طور کامل حذف و زمان صدور گواهینامه مذکور به میزان قابل توجهی کاهش مییابد.
رئیس اداره ثبت کشتی ها و صدور گواهینامه های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با اعلام اینکه در آینده نزدیک دادههای موجود در گواهینامههای حداقل خدمه با فرآیند صدور لیست خدمه (Crew List) و کنترل و بازرسی کشتیها به صورت الکترونیک به یکدیگر متصل میشوند خاطر نشان کرد: انتظار میرود با این اقدامات ضریب اطمینان از حضور دریانوردان کافی و منطبق با سمتهای مورد نیاز در شناورها ارتقا یافته و با تسریع در امور بازرسی و بررسی مدارک دریانوردان، اصالت بخشی به خدمات دریایی (Sea Service) و ممانعت از تخلفات احتمالی تسهیل شود.