۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰

سایه زیان بر سر کشتیرانی تایوان

سایه زیان بر سر کشتیرانی تایوان
شرکت حمل و نقل کانتینری یانگ مینگ تایوان در سه ماهه دوم سال جاری میلادی زیان خالص ۱۲۹.۱ میلیون دلاری را تجربه کرد.
کد خبر: ۸۱۵۷۷
به گزارش گروه بین الملل مانا و علی رغم افزایش ۱.۱۲ درصدی درآمد ادغامی شرکت حمل و نقل کانتینری یانگ مینگ به ارزش ۱.۱۴ میلیارد دلار در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ میلادی و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، زیان خالص ۱۲۹.۱ میلیون دلاری را در کارنامه خود ثبت کرد.
بر اساس این گزارش، حجم تجارت شرکت تایوانی در مدت زمان مذکور به ۱.۲۹ میلیون TEU رسید و رشد ۱۱.۸۴ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به خود اختصاص داد. در این میان، میزان درآمد ادغامی شرکت در شش ماه نخست به ۲.۱۹ میلیارد دلار رسید که خبر از رشد ۱.۸۱ درصدی آن می‌دهد. حجم تجارت نیز در نیمه نخست ۲۰۱۸ میلادی ۱۰.۲۸ درصد افزایش یافت و به ۲.۵۲ میلیون TEU رسید. همچنین زیان خالص در این زمان ۱۹۵.۱ میلیون دلار برآورد شد. 
این گزارش ضمن اشاره به قیمت سوخت ادامه داد: با بالارفتن غیرمنتظره قیمت سوخت هزینه‌های عملیاتی در شش ماه نخست افزایش یافت به گونه‌ای که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۷ میلادی، افزایش ۲۵ درصدی قیمت سوخت را شاهد بودیم.
افزون بر آن، صنعت کشتیرانی شاهد مازاد ظرفیت در تناژ است و آلفالاینر در یک پیش بینی میزان رشد تقاضا و عرضه را به ترتیب ۴.۶ و ۵.۹ درصد برای سال جاری میلادی اعلام کرد. نرخ میانگین حمل و نقل بار نیز در نیمه نخست و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت ۱۰ درصدی را تجربه کرد.
علاوه برآن، شرایط موجودی که اقتصاد و تجارت جهانی را احاطه کرده است با چالش‌ها و سختی‌های بسیاری در حال دست و پنجه نرم کردن است. اما درحالی که انتظار رشد ۴.۲ درصدی تقاضا و ۳.۷ درصدی عرضه برای سال آتی میلادی پیش بینی شده است، می‌توان به اقتصاد بهبود یافته و در نتیجه تزریق سود بیشتر به صنعت کشتیرانی امیدوار و خوش بین بود.
شرکت کشتیرانی یانگ مینگ در تلاش است تا بتواند همزمان ضمن کاهش هزینه‌ها میزان درآمد را افزایش دهد. خوشبختانه شناور‌های ناوگان این شرکت از مصرف سوخت کم برخوردارند و کمترین زیان را به محیط زیست دریا می‌رسانند. این شرکت ساخت ۱۰ فروند شناور به ظرفیت دو هزار و ۸۰۰ TEU مجهز به تجهیزات دوستدار محیط زیست و مطابق با قوانین بین المللی را نهایی کرده است که در بازار درون آسیا خدمات رسانی خواهند کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار