۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹
دکتر جهانگیری:

جلوگیری از صدور نفت ایران خیال خام است/ بخش خصوصی به صحنه بیاید

جلوگیری از صدور نفت ایران خیال خام است/ بخش خصوصی به صحنه بیاید
معاون اول رئیس جمهور گفت: این یک خیال باطل است که آمریکا بتواند صادرات نفت ایران را قطع کند.
کد خبر: ۸۱۳۰۶
به گزارش خبرنگار مانا، اسحاق جهانگیری که در نشست هم اندیشی نمایندگان خارجی مقیم ایران و فعالان تجاری سخن میگفت با بیان اینکه مبنای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دولت دکتر روحانی تعامل سازنده با جهان و حل مسائل مختلف در منطقه خاورمیانه و بین الملل از طریق گفتگو و راه حل‌های سیاسی بوده و هست خاطر نشان کرد: ایران نشان داد به برجام و تعهدات خود صادق است و بر اساس آموزه‌های دینی ما تا زمانیکه طرف مقابل عهد خود را نقض نکند ایران چنین کاری را انجام نمی‌دهد.
وی اقدام ترامپ و آمریکا در خروج از برجام را یک هشدار جدی برای جامعه بین الملل دانست و افزود: اعمال تحریم‌های گسترده بر علیه ایران می‌تواند آغاز خطرناکی برای جهان باشد.
جهانگیری استراتژی آمریکایی‌ها را آغاز یک جنگ اقتصادی علیه ایران اعلام کرد که می‌تواند اقتصاد جهانی را بی ثبات کند.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه می‌دانیم که شرایط خطیری پیش رو داریم گفت:، اما می‌دانیم که این شرایط خطیر بن بست و بحران برای ما نیست.
این مقام مسئول با اشاره به همبستگی داخلی در زمان بحران‌ها در ایران تایکد کرد: به زودی شاهد مانور‌های بسیاری از جانب گروه‌ها احزاب سیاسی مختلف و... به صورت یکپارچه در جهت مقابله تهدیدات خارجی خواهید بود.
وی نقش بخش خصوصی را در شرایط فعلی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: دولت و بخش خصوصی باید در این مقطع با هم همکاری کنند تا به مردم آسیب نرسد.
جهانگیری یادآور شد: اگر طرف‌های برجام به تمام تعهدات خود عمل کرده بودند امروز شرایط اقتصادی ایران مطلوب بود.
وی با بیان اینکه ایران کشوری بززگ است، خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بی بدیل ایران نمی‌توان این کشور را محبوس کرد.
معاون اول رئیس جمهور در ادامه از انتظارت برجامی ایران گفت و تصریح کرد: انتظار داریم اعضای برجام که دوستان مهم ما هستند به تعهدات برجامی خود در عمل پایبند باشند.
جهانگیری اشاره‌ای نیز به تحرکات آمریکا برای جلوگیری از صدور نفت ایران داشت و تاکید کرد: این یک خیال باطل است که آمریکا بتواند صادرات نفت ایران را قطع کند، زیرا دنیا نیازمند نفت ایران است و ما هم می‌توانیم روش هویی را برای صادرات نفت پیش بگیریم.
وی از پیش بینی سناریو‌های مختلف از سوی دولت برای عبور از وضعیت کنونی بر اساس شرایط گفت و ادامه داد: ما دست کشور‌های دوستی که در این مقطع به سیاست‌های یک جانبه آمریکا بی اعتنایی کنند، می فشاریم و شرکت‌هایی که ایران را ترک کنند، مطمئن باشند این مسائل در‌ کارنامه همکاری آن‌ها ثبت خواهد شد.
معاون اول رئیس جمهور در پایان خاطر نشان کرد: میتوانیم با دوستان خود در دنیا اقتصاد خود را خوب اداره کنیم و بخش خصوصی باید در دوره جدید به صحنه بیاید و با دولت همکاری کنند.
شایان ذکر است نشست هم اندیشی نمایندگان خارجی مقیم ایران و فعالان تجاری در خصوص فرصت‌های کسب و کار آتی ایران هم اکنون در محل هتل اسپیناس پالاس تهران و با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر امورخارجه، رئیس و اعضا اتاق بازرگانی تهران و ایران، جمعی از سفرای خارجی مقیم ایران و همچنین فعالان اقتصادی و مدیران شرکت‌ها از جمله مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار