۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲

آمادگی کویتی ها و سوری ها برای سرمایه گذاری در اروند

آمادگی کویتی ها و سوری ها برای سرمایه گذاری در اروند
معاون اقتصادی وسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند از اعلام آمادگی سرمایه گذاران کویتی و سوری برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۰۹۱۸

سیدعلی موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: سرمایه گذاران سوری و کویتی به تازگی ضمن بازدید از ظرفیت های اقتصادی و صنعتی منطقه آزاد اروند آمادگی خود را جهت حضور و سرمایه گذاری در منطقه اعلام کردند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند افزود:شرکت National Cleaning Co. شرکتی بین المللی و فعال در زمینه مواد دور ریزنفتی است. این شرکت کویتی سوری ضمن بازدید از توانمندی ها و ظرفیت های صنعتی تولیدی و تجاری منطقه، به منظور ایجاد مرکز پسماند و فرآوری مواد دور ریز نفتی اعلام آمادگی کرد.

 موسوی ، میزان سرمایه گذاری این شرکت را در فاز اول بیش از 20 میلیون دلار برآورد کرد و افزود: این شرکت سابقه فعالیت در کشورهای خاورمیانه را دارد و در خصوص سرمایه گذاری در بخش های مختلف نفتی دارای کارنامه درخشانی است.

وی همچنین در خصوص انگیزه سرمایه گذاری اینگونه شرکت ها در منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: منطقه آزاد اروند به دلیل موقعیت ژئوفیزیکی خود و فعالیت در بخش های مختلف ساحلی و فراساحلی نفتی از قبیل پالایشگاه، تاسیسات فراساحلی، مورد توجه سرمایه گذاران در این حوزه است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری افزود:حضور سرمایه گذاران خارجی حوزه نفت و انرژی و صنایع وابسته در منطقه آزاد اروند باعث تقویت بدنه اقتصادی و صنعتی منطقه خواهد شد و این سازمان در تلاش است از کلیه فعالان اقتصادی در تمامی زمینه های سرمایه گذاری چه در بخش صنعتی و در بخش های مختلف تجاری، گردشگری دعوت به عمل آورد تا ضمن بازدید از توانایی های و ظرفیت های این منطقه که شاخص بالفعل آن محسوب می شود، در تقویت شاخص های بالقوه آن و کشف ظرفیت های نهفته منطقه همگام با اهداف این سازمان گام بردارند.

شایان ذکر است تاکنون دهها شرکت از کشورهای چین ، ترکیه ، عراق ، کویت ، امارات متحده عربی ، عمان ، پاکستان و هندوستان در منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری کرده اند.

منطقه آزاد اروند در بهمن ماه 1384 در محدوده ای به وسعت 17هزار هکتار در محدوده شهرهای بندری خرمشهر ، آبادان  ، جزیره مینو و بخشی از ساحل واروندرود فعالیت اقتصادی و تجاری خود را شروع کرد ولی در سال 1392 محدوده این منطقه به بیش از 34هزار هکتار افزایش یافت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار