۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
تابستان امسال:

9 طرح پایلوت شنا در گیلان راه اندازی می شود

9 طرح پایلوت شنا در گیلان راه اندازی می شود
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان از تخصیص اعتبارات ملی جهت راه اندازی طرح پایلوت شنا در 9 شهرستان ساحلی استان گیلان تا تابستان امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۰۶۸۵

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در راستای افزایش ارتقاء خدمات در طرحهای ساماندهی دریای استان گیلان، به زودی شاهد انجام اقدامات موثری خواهیم بود.

علی پورحسن افزود: یکی از مهمترین این اقدامات اختصاص بودجه ای خاص به هر یک از شهرستان های ساحلی جهت ایجاد طرح الگویی ساماندهی دریا خواهد بود.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان در ادامه  اعلام کرد: در قالب این طرح الگویی، تمام امکانات رفاهی مطابق با استانداردهای روز دنیا در این طرح های دریا اجرایی خواهد شد و به عنوان پایلوت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: ایجاد آلاچیق، آفتابگیر، دوش حمام، رختکن و اتاق های ماساژ از جمله امکاناتی است که در این طرح های پایلوت فراهم خواهد شد.

این مقام مسئول در استانداری گیلان، اذعان داشت: قرار است طرح مذکور در 9 شهرستان ساحلی استان گیلان به زودی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات این پروژه ها از محل اعتبارات ملی تامین خواهد شد، تاکید کرد: برای ایجاد طرح پایلوت شنا در هریک از شهرستان های استان حدود 600 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گفته پورحسن، این طرح ها با نظارت مستقیم معاونت عمرانی استانداری انجام می شود و متولی آنها فرمانداری ها، شهرداری ها و دهیاری ها شهرستان های ساحلی خواهند بود.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان، خاطرنشان ساخت: در تلاش هستیم تا تابستان امسال شاهد راه اندازی این 9 طرح پایلوت شنا در نقاط مختلف ساحلی استان گیلان جهت افزایش رفاه حال گردشگران ورودی به استان باشیم.

وی بیان داشت: راه اندازی طرح های مذکور در کاهش غریق ها به دلیل دسترسی راحت تر به دریا و افزایش امکانات رفاهی و امدادی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان اعلام کرد: در سال های گذشته شاهد ارائه خدمات به گردشگران ورودی به سواحل استان گیلان توسط 80 شناگاه بانوان و آقایان بوده ایم.

پورحسن گفت: در تمام طرح های سالم سازی، نیروهای غریق نجات جهت ارائه خدمات امدادی، همچون سالهای گذشته در طول سه ماهه تابستان مستقر خواهند شد.

وی همچنین به وجود 300 نقطه حادثه خیر در نوار ساحلی استان گیلان به وسعت 150 کیلومتر خبر داد و اظهار داشت: در این مناطق نیز از سوی استانداری گیلان، بیش از 600 ناجی غریق حضور خواهند داشت.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان از گردشگران خواست به صورت جدی از حضور در مناطق خطرآفرین جهت شنا خودداری و به طرح های سالم سازی دریا مراجعه کنند تا لحظات خوشی را در سفر خود به ثبت رسانند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار