مدیرعامل شرکت حمل فله کشتیرانی جمهوری اسلامی:
صنعت دریانوردی کشور نیازمند ارتقاء علمی است
مدیرعامل شرکت حمل فله کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: مدیریت دانش در جهان حرف اول را میزند، ما نیز باید در این زمینه با قدرت وارد شویم.
به گزارش خبرنگار مانا، مهندس علی اکبر غنجی با بیان اینکه هوشمند سازی، دیجیتالیسم و اتوماسیون به مهمترین فاکتورها در صنعت کشتیرانی تبدیل شدهاند، خاطر نشان کرد: در زمینه ارتقا ایمنی دریایی باید نقش نیروی انسانی، اقتصاد و فن آوری را با یکدیگر تلفیق کرد تا به بهترین برون داد در این زمینه دست یافت.
مدیرعامل شرکت حمل فله کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران صنعت کشتیرانی را در جهان تحت فشار دانست و افزود: اقتصادی شدن مباحث در صنعت کشتیرانی سبب شده تا ایمنی مغفول بماند، بنابراین نقش اقتصاد و بنگاههای اقتصادی در صنعت کشتیرانی باید مورد بازشناسی قرار بگیرد.
وی با اشاره به نیاز به آمادگی ملی برای افزایش توان علمی برای گرفتار نشدن در چهارچوبهای از پیش تعیین شده از سوی کشورهای پیشرفته، گفت: بنگاههای اقتصادی بزرگ غربی با نفوذ و توانایی که دارند قوانین و مقررات و راهبردها بر اساس منافع خود سامان میدهند.
به گفته این مقام مسئول در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران لازمه برون رفت از این وضعیت تنها ارتقاء علمی و عملی در تمام شئون کشور بخصوص حوزه کشتیرانی است.
وی در این باره تاکید کرد: مدیریت دانش در جهان حرف اول را میزند ما نیز باید در این زمینه با قدرت وارد شویم.
مهندس غنجی در ادامه اظهارات خود با اشاره به برگزاری نخستین همایش ایمنی در حمل و نقل دریایی خاطر نشان ساخت: این همایش با همکاری خوب و موثر موسسه علمی، فرهنگی پیام دریا، وابسته به روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و موسسه آموزشی کشتیرانی برگزار شد تا برای نخستین بار به شکلی کاملا علمی و فراگیر به مسئله ایمنی در صنعت کشتیرانی پرداخته شود.
وی درپایان ضمن ابراز سپاس خود از دست اندرکاران نخستین همایش ایمنی در حمل و نقل دریایی خواستار تداوم این نوع مبادلات فکری و علمی در صنعت کشتیرانی کشور شد.