هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱

افزایش توان عملیاتی بنادر کشتیرانی کاسکو

افزایش توان عملیاتی بنادر کشتیرانی کاسکو
بنادر کشتیرانی کاسکو به دنبال رفت و آمد بیشتر شناور‌های ائتلاف‌های جدید طی سه ماه نخست توانست رشد ۳۸ درصدی را در توان عملیاتی خود تجربه کند.
کد خبر: ۸۰۵۴۰
به گزارش گروه بین الملل مانا، توان عملیاتی بنادر کشتیرانی کاسکو در سه ماه نخست سال جاری میلادی رشد قابل توجهی داشت و از ۱۹.۸ میلیون TEU در مدت مشابه سال گذشته به ۲۷.۲ میلیون TEU رسید. 
بر اساس این گزارش، ۷۹ درصد از میزان کل جابه جایی‌ها در بنادر کشتیرانی کاسکو را شناور‌های حمل فله پوشش دادند که طی سه ماه نخست با رشد ۳۸ درصدی به ۲۱.۳ میلیون TEU رسید.
این گزارش ضمن اشاره به مناطق مجزای کشتیرانی کاسکو ادامه داد: توان عملیاتی در منطقه Bohai Rim بهبود یافت و ۳۳ درصد از حجم جابه جایی را در مقایسه با ۱۸ درصد مدت مشابه سال گذشته میلادی به خود اختصاص داد. به بیان دیگر و برحسب حجم، توان عملیاتی در این منطقه از ۳.۶ میلیون TEU به ۸.۹ میلیون TEU رسید.
در این میان، رودخانه یانگ تز نیز توانست در سه ماه نخست توان عملیاتی خود را به ۴.۶ میلیون TEU برساند که کاهش ناچیزی را به دنبال سال نوی چینی و شرایط جوی مه آلود در ترمینال‌های کانتینری Mingdong شانگهای تجربه کرد. این منطقه ۱۷ درصد از حجم کل جابه جایی‌ها را از آن خود کرد.
کرانه جنوب شرقی در بین بنادر کشتیرانی کاسکو جایگاه دوم را با رشد ۲۷ درصدی و حجم جابه جایی به میزان ۱.۴ میلیون TEU کسب کرد. اما این منطقه تنها پنج درصد از کل درآمد را تامین کرد. توان عملیاتی ترمینال کانتینری Xiamen Ocean Gate  در حدود ۹۲ درصد افزایش را در نتیجه پهلوگیری شناور‌های متعلق به ائتلاف اقیانوسیه تجربه کرد.
همچنین، منطقه Pearl River Delta رشد پایدار شش درصد را طی سه ماه نخست سال جاری ثبت کرد و به ۶.۲ میلیون TEU رسید. توان عملیاتی ترمینال بین المللی کانتینری Yantian به دنبال افزایش رشد صادرات آمریکا و اروپا، رشد ۹ درصدی را تجربه کرد و به ۲.۹ میلیون TEU رسید.
ترمینال‌های خارجی وابسته به بنادر کشتیرانی کاسکو نیز عملکرد بسیار خوبی طی سه ماه نخست داشتند و با رشد ۳۶ درصدی توانستند توان عملیاتی خود را به ۵.۹ میلیون TEU برسانند. در این میان، ترمینال کانتینری پیرائوس به دنبال افزایش پهلوگیری شناور‌های متعلق به ائتلاف اقیانوسیه و THE رشد ۲۰ درصدی داشت و رکورد یک میلیون TEU را شکست.
در پایان، افزایش پهلوگیری شناور‌های ائتلاف اقیانوسیه که شرکت کشتیرانی کاسکو و APL سنگاپور و فرانسه عضو آن هستند، توان عملیاتی ترمینال کانتینری PSA با مدیریت کاسکو را به رشد ۶۷ درصدی به ۷۸۸ هزار و ۲۴۰ TEU رساند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار