۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
دبیر نخستین همایش ایمنی حمل و نقل دریایی:

آموزش کاربردی لازمه افزایش ایمنی دریایی است

آموزش کاربردی لازمه افزایش ایمنی دریایی است
کد خبر: ۸۰۵۳۸
به گزارش خبرنگار مانا، دبیر نخستین همایش ایمنی حمل و نقل دریایی امید از برگزاری این همایش را به پیش بردن آموزش ایمنی دریایی کاربردی در صنعت دریایی اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار مانا؛ کاپیتان فرشاد حائری در سخنرانی افتتاحیه نخستین همایش ایمنی حمل و نقل دریایی با تاکید بر نقش نیروی انسانی در حوادث دریایی، تصریح کرد: موسسه آموزشی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آموزش از سطوح پایه برای افزایش کیفیت عملکرد نیروی انسانی در ایمنی دریایی را در دستور کار قرار داده است.
وی مهمترین دلیل برگزاری نخستین همایش ایمنی حمل و نقل دریایی را پیش بردن ایمنی در صنعت دریانوردی اعلام کرد و افزود: آموزش نظری پایه آموزش است اما بدون آموزش عملی و کاربردی نمی توان انتظار داشت که نیروی انسانی ایمنی لازم را در صنعت دریایی اجرا کند.
حائری با اشاره به همکاری خوب و موثر موسسه آموزشی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با وزارت آموزش و پرورش در ارتقا فرهنگ دریایی، اظهار داشت: بدون فرهنگ سازی نمی توان انتظار داشت، انگیزه های آموزش کاربردی برای افزایش سطح ایمنی دریایی در نیروی انسانی ایجاد شود.
دبیر نخستین همایش ایمنی حمل و نقل دریایی از جمله اهداف برگزاری این همایش را ارتقا دانش علمی و کاربردی و انگیزه های پژوهشی در حوزه ایمنی دریایی اعلام و خاطر نشان کرد: در دریافت مقالات سه سطح هنرستان های دریایی، دانشجویی و اساتید را در شش محور در نظر گرفتیم که به صورت جداگانه داوری شدند و کیفی ترین مقالات به همایش راه پیدا کرد.
وی در توضیح محورهای شش گانه نخستین همایش ایمنی حمل و نقل دریایی افزود: ایمنی در حمل و نقل دریایی، ایمنی شناورها، ایمنی در فراساحل، محیط زیست دریایی، مدیریت ایمنی در مشاغل دریایی و آلودگی های دریایی محورهایی بود که برای دریافت مقالات تعیین شد.
حائری در آخر خواستار همکاری تمام ارگان های مربوطه در جهت تقویت آموزش در بخش ایمنی دریایی شد.
شایان ذکر است، نخستین همایش ایمنی حمل و نقل دریایی هم اکنون در محل سالن همایش موسسه آموزش کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار