روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
سال جاری:

خط آهن بندر امام ـ اصفهان تعیین تکلیف می شود

خط آهن بندر امام ـ اصفهان تعیین تکلیف می شود
استاندار خوزستان گفت: خط آهن بندرامام (ره)ـ اهواز ـ اصفهان به طول 250کیلومترامسال تعیین تکلیف می شود.
کد خبر: ۸۰۵۱۷
دکترغلامرضا شریعتی در گفتگو با خبرنگار مانابا اشاره به تعیین تکلیف خط آهن بندرامام (ره) - اهواز - اصفهان به طول 250کیلومتردر سال جاری گفت: مطالعات این ابرپروژه از سوی شرکت مشاور در حال انجام است و هم اکنون مراحل نهایی را طی می کند.
وی هزینه اجرای این پروژه  زیربنایی که بندر امام را به مرکز کشور متصل می کند 4.5 میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: اعتبار این پروژه از طریق فاینانس یا اوراق مشارکت تامین می شود.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه شرکت های کره ای و چینی مشتاق هستند در این پروژه مشارکت داشته باشند ابراز امیدواری کرد: عملیات اجرایی خط آهن بندر امام ـ اصفهان امسال وارد مرحله اجرایی شود.
دکتر شریعتی با اشاره به اینکه با شروع این پروژه هزاران نفر مشغول کار می شوند، گفت: با تکمیل این پروژه امکان ترانزیت کالاهای کشورهای آسیای میانه از طریق بنادر امام و خرمشهر فراهم می شود.
وی به اهمیت اجرای خط آهن بندر امام ـ اصفهان اشاره کرد:  با ساخت این پروژه ریلی، هزینه جابجایی کالا از بندر امام به مناطق مرکزی ایران کاهش می یابد و امکان تردد امن مسافر فراهم خواهد شد.
بندر امام دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است. سال گذشته حدود 46میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار