۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶

بارقه های امید برای رفع توقیف چهار هزار خودرو در منطقه آزاد اروند

بارقه های امید برای رفع توقیف چهار هزار خودرو در منطقه آزاد اروند
در حالی که توقیف چهارهزار خودروی خارجی در منطقه آزاد اروند وارد پنجمین ماه خود شده بارقه های امیدی برای ترخیص این خودروها روشن شده است.
کد خبر: ۸۰۴۶۲
 نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مانا از رایزنی با وزیر اقتصاد و امور دارایی و گمرک کشور برای صدور دستور لازم برای ترخیص این خودروها خبر دادند.
همایون یوسفی نماینده اهواز گفت: همه تلاش ها برای ترخیص این خودروها که به صورت قانونی وارد کشور شده اند در حال انجام است و قول های خوبی برای رفع توقیف این خودروها گرفته شده است.
جواد الباجی دیگر نماینده اهواز با بیان اینکه در این زمینه به وزیر اقتصاد و امور دارایی تذکر داده شده است تا در این زمینه اقداماتی انجام دهد، افزود: صاحبان این خودروها حق دارند بابت خودرویی که پول آن را پرداخت کرده اند و عوارض گمرکی آن را نیز داده اند آن را ترخیص کنند.
وی با بیان اینکه این خودروها به طور حتم ترخیص می شوند، صاحبان این خودروها را به  صبر و بردباری دعوت کرد و گفت:به جد پیگیری رفع توقیف این خودروها هستیم.   
الباجیبا اشاره به تذکرمجلس  به وزیراقتصاد و دارایی اظهار داشت:  وی قول داده است که در مدت زمان کوتاهی مشکل ترخیص این خودروها حل شود و مالکان خودروها می توانند خودروهای خود را ترخیص کنند وهمچنان مشکل تضمین و بیمه این خودروها حل خواهد شد.
صاحبان  خودروهای پلاک اروند به تازگی از استاندار خوزستان و مجمع نمایندگان استان خوزستان درخواست کردند اقداماتی برای رفع توقیف خودروهای آنان از گمرک منطقه ازاد اروند در خرمشهر انجام دهند.
تاکنون صاحبان خودروهای اروندی توقیف شده با برپایی تجمع های اعتراض آمیز در خرمشهر و اهواز خواستار اقدام مسئولان استان خوزستان برای ترخیص این خودروها شدند.
توقیف چند ماهه این خودروها که بابت هر روز 450هزار ریال حق پارکینگ از صاحبان خودروها دریافت می شود در فضای مجازی و رسانه ای استان خوزستان بازتاب گسترده ای داشته است.   
مسئولان منطقه آزاد اروند تاکنون در باره علت توقیف این خودروها که بیشتر آنان ساخت کره جنوبی است توضیح قانع کننده ای ارائه نکرده و بعضا در این خصوص سکوت اختیار کردند.
از شهریور ماه 1394 که بر اساس مصوبه شورای تامین استان خوزستان ، خودروهای پلاک اروند اجازه یافتند در سطح استان آزادانه تردد کنند تقاضا برای واردات این خودرو بشدت افزایش یافت.
منطقه آزاد اروند تعرفه گمرکی خودروهای اروپایی وامریکایی را 10درصد و خودروهای آسیایی را پنج درصد تعیین کرده است.
تاکنون بیش از 24هزار دستگاه خودرو پلاک اروندی از منطقه آزاد اروند وارد کشور شده است.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار